نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 10:18

حمایت از زنان باردار سمنانی/ خدمات مامایی ارائه می‌شود

سمنان- مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان از اجرای طرح حمایت از زنان باردار در استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای تشویق به فرزندآوری و افزایش جمعیت اتخاذ شده است.

سیدمحمد حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به اینکه حمایت از زنان باردار به خصوص پوشش‌های بیمه‌ای مرتبط با آن و طرح مامایی، در راستای طرح جمعیت و تشویق به فرزندآوری در استان سمنان ابلاغ شده است، تاکید کرد: بیمه سلامت در این طرح از زنان باردار استان سمنان حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای زنان باردار در این طرح مطرح است، ابراز کرد: هزینه‌های بیمه‌ای زنان باردار برای دهک اول تا سوم کاملاً رایگان است و ها نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای از سوی خانواده‌ها نیست.

عقد قرارداد با ماماها

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با بیان اینکه زنان باردار بین دهک‌های چهار الی ۹ جامعه یک چهارم تا نصف هزینه‌های پویش بیمه بارداری را می‌پردازند، ابراز کرد: در این پوشش بیمه‌ای حتی بالاترین دهک جامعه هم فقط ۵۰ درصد پوشش بیمه‌ای را خواهد پرداخت.

حسینی با بیان اینکه طرح مامایی نیز در زمره طرح‌های حمایتی بیمه سلامت برای زنان باردار است، بیان کرد: عقد قرارداد با ماماهای متقاضی از سوی بیمه سلامت برای خانم‌های باردار صورت می‌گیرد تا این افراد بتوانند از خدمات مامایی به خوبی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۷ ماما داوطلب عقد قرارداد با بیمه سلامت شده‌اند، گفت: مادران باردار با حضور نزد این ماماها از همه خدمات مامایی بهره مند می‌شوند همچنین خدمات حمایتی بیمه سلامت در استان سمنان نیز در این مجموعه مد نظر قرار گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1215475

مهمترین اخبار ایران و جهان: