نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 21:42

سردار مرادی: خرمشهرهای زمان حال را بشناسیم

معاون طرح ریزی راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: باید خرمشهرهای حال را بشناسیم و از نفوذ دشمن بر آن جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، سردار سرتیپ فرج الله مرادی شامگاه چهارشنبه در مراسم جشن مقاومت و پیروزی که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار شد، گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی از همان بدو شکل گیری انقلاب، به وسیله ابزارهای مختلف سعی در توقف این انقلاب داشتند اما با مدد الهی و رهنمودهای امام راحل به اهداف خود نرسیدند.

وی با بیان اینکه تلاش دشمن ایجاد تمدن نوین اسلامی بود اما شکست خورد گفت: زمانی که دشمن نتوانست انقلاب را متوقف کند، روی به جنگ رو در رو آورد و با آغاز جنگ هشت ساله سعی در تسلط بر بخش های مختلف کشور از جمله خرمشهر داشت.

معاون طرح ریزی راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: دلیرمردان جبهه های حق علیه باطل با انجام سلسله عملیات های مختلف از جمله فتح المبین، بیت المقدس و ..... عظمت و بالندگی مردم ایران و هوشمندی آنان در برابر نقشه های دشمنان را به رخ کشیدند و خرمشهر را به آغوش وطن بازگرداندند.

وی با اشاره به دو دیدگاه نظریه پردازان در خصوص کارکرد انقلاب اسلامی بیان کرد: عده ای کارکرد انقلاب را عبور از استبداد به سمت دموکراسی میدانستند و پس از تحقق این ماموریت معتقد شدند که انقلاب با این دیدگاه کارکرد خود را از دست خواهد داد.

سردار مرادی افزود: دیدگاه دیگر ایجاد مدرنیته اسلامی را در جامعه پیاده کرده و نظامی اسلامی را در چارچوب ساختارهای جهانی میدیدند، اما دیدگاه اصیل که برگرفته از نظریه امام راحل بود، کارکرد انقلاب اسلامی با ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در این خصوص 5 گام را تبیین کردند، گفت: گام اول ایجاد انقلاب، گام دو ایجاد نظام اسلامی، گام سوم ایجاد دولت اسلامی، گام چهارم ایجاد جامعه اسلامی و گام پنجم ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره 34 شهید شهرستان ساوه در عملیات آزادسازی خرمشهر بیان کرد: آزاد سازی خرمشهر موضوعی برای تصرف یک بخشی از زمین نیست بلکه پایه ریزی استقامت و ایستادگی بر این اساس رخ داد و پس از آن سند مقاومت به جای تسلیم و سازش مورد تاکید قرار گرفت.

 مرادی با اشاره به اینکه رزمندگان و نسل های دوران دفاع مقدس نقش خود را به خوبی ایفا کردند، اضافه کرد: وظیفه امروز ما با توجه به تغییر چهره دشمن این است که در برابر توطئه های دشمن که با ابزارهای نوین و میدان عمل جدید در جنگ ترکیبی پا به عرصه گذاشته خرمشهرهای زمان حال را شناسایی و از نفوذ دشمن بر آن جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن با همه ابزار خود بدنبال آسیب به این کشور است، گفت: دشمن در حوادث اخیر بر مسئله حجاب تمرکز کرده و از آن به عنوان یک ابزار برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند و کسی که نسبت به مسئله حجاب بی توجه باشد در میدان دشمن نقش آفرینی می‌کند.

معاون طرح ریزی راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افزود: امروز فضای مجازی بعنوان قتلگاه جوانان شناخته می‌شود و همه مسئول هستیم در این فضای غبار آلود نقش آفرینی کنیم  و با دشمن شناسی و دشمن ستیزی، مردم و جوانان را از فضای غبارآلود نجات دهیم.

گفتنی است شهرستان ساوه در جریان آزادسازی خرمشهر 34 شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است که در این آیین از تعدادی از خانواده های آنان تجلیل بعمل آمد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1236531

مهمترین اخبار ایران و جهان: