نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 23:26

هشدار صربستان نسبت به تشدید درگیری‌ها در جنگ اوکراین

همزمان با شروع ضد حملات اوکراین علیه روسیه، رئیس جمهور صربستان نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس‌ جمهور صربستان روز سه شنبه هشدار داد که تلاش‌های اوکراین برای انجام ضد حمله علیه روسیه می‌تواند  به تشدید درگیری‌ها بین دو کشور  منجر شود.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «راشاتودی»، «آلکساندر ووچیچ» رئس جمهور صربستان ابراز نگرانی کرد که تحرکات نظامی جدید اوکراین می‌تواند خصومت‌ها را تشدید کند و واکنش شدیدی به دنبال داشته باشد. ووچیچ گفت: «اوکراینی‌ها حملات خود را به‌تازگی آغاز کرده‌اند. واکنش روسیه نیز ضعیف نخواهد بود.»

این کشور واقع در بالکان به طور سنتی روابط نزدیکی با روسیه دارد. ووچیچ بارها گفته که دولت او برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه تحت فشار شدید غرب قرار دارد.

وی  خاطرنشان کرد که صربستان از زمان شروع درگیری در اوکراین از پیوستن به تحریم‌های غرب علیه روسیه امتناع کرده و این موضع را قاطعانه حفظ کرده است.

 

«ایگور ژوکوا» معاون رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز سه شنبه در گفت‌وگو با شبکه «سی ان ان» تصریح کرد که هدف نهایی ضدحمله اوکراین، بازپس‌گیری تمامی قلمروها از جمله «کریمه» است.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

روسیه در امتداد خط مقدم ۱۰۰۰ کیلومتری دفاع مستحکمی ایجاد کرده سلاح‌های الکترونیکی خود را برای کاهش برتری اوکراین در استفاده از پهپادها تقویت کرده و بمب‌های سنگین از زرادخانه عظیم دوران جنگ سرد خود را به مهمات پروازی با هدایت دقیق تبدیل کرده است.(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283775

مهمترین اخبار ایران و جهان: