نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 15:06

اجرای طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی به مدیریت مصرف آب کمک می‌کند

کرمانشاه- رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی به مدیریت مصرف آب کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی چاله چاله ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تبریک هفته جهاد کشاورزی، اظهار کرد: در استان کرمانشاه ۹۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد و بیش از ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی استان دیم است که این موضوع توجه به مدیریت مصرف آب را می طلبد.

وی به طرح مهار آب‌های مرزی و اهمیت مدیریت مصرف آب اشاره کرد و افزود: طرح الگوی کشت نیز در همین راستا در استان کرمانشاه در حال پیگیری است که منجر به صرفه جویی ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه به طرح جهش تولید در دیمزارها به عنوان یک طرح مهم در اراضی دیم کشور اشاره و تصریح کرد: این طرح می تواند به افزایش تولید در اراضی دیم و توانمند سازی کشاورزان دیمکار کمک کند.

چاله چاله به اقدامات صورت گرفته در راستای تنظیم بازار و قانون انتزاع پرداخت و گفت: با وجود کمبود نیرو و امکانات بر اساس ارزیابی ها اقدامات شاخصی در زمینه کنترل بازار صورت گرفته است.

وی به طرح سند دار کردن اراضی کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: یکی از طرح های مهم وزارت جهاد کشاورزی بحث سند دار کردن اراضی کشاورزی ست که این مهم با جدیت در استان کرمانشاه در حال پیگیری ست.‌

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به برنامه های سازمان در هفته جهاد کشاورزی از جمله برپایی میزهای خدمت پرداخت و گفت: ۱۶۴ پروژه در استان با اعتبار ۲۵۵ میلیارد تومان و ۸۳۱ نفر اشتغال در هفته جهاد کشاورزی در استان کرمانشاه افتتاح خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1284831

مهمترین اخبار ایران و جهان: