نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 13:24

آب و برق ۲۳ روستای آسیب دیده از سیل در گرمی برقرار شد

گرمی- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: آب و برق ۲۵ روستا در سیل اخیر گرمی قطع شده بود که تلاش کردیم در ۲۳ روستا این انشعابات را برقرار کنیم.

مهدی خدمتی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با تلاش شرکت‌های مرتبط مشکل قطعی آب و برق دو روستای باقی مانده نیز امروز حل می‌شود.

وی با اشاره به فوت ۶ نفر از اهالی بر اثر وقوع سیل در گرمی تلاش نیروی انتظامی، گروه‌های جهادی و مردمی و دستگاه‌های خدمات‌رسان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام گرفته برای کشف جسد تمامی اجساد کشف و به خانواده‌ها تحویل داده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل افزود: آب و برق حدود ۲۵ روستای گرمی بر اثر وقوع سیل قطع شده بود که به غیر از دو روستا، آب و برق باقی روستاها وصل شده و با تلاش شرکت‌های مرتبط، مشکل قطعی آب و برق این دو روستا نیز امروز حل می‌شود و در خصوص گاز نیز مشکلی وجود ندارد.

خدمتی به مسدود شدن جاده گرمی - بیله‌سوار اشاره کرد و ادامه داد: مسیر جایگزین برای عبور و مرور از طریق روستای بنه به اجیرلو انتخاب و خودروها به این سمت هدایت می‌شوند.

وی تصریح کرد: با اینکه سیل خسارت چندانی به دام‌های اهالی وارد نکرده ولی زمین‌های کشاورزی خسارت بالایی دیده است.

خدمتی با بیان اینکه اخطارهای لازم مبنی بر وضعیت نارنجی داده شده بود گفت: برخی بی‌توجهی‌ها سبب بروز حوادث در سیل گرمی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با تأکید بر توجه اهالی به هشدارهای داده شده، گفت: اخطار سطح نارنجی حتماً خطر وقوع سیل را به دنبال دارد و لازم است اهالی پیشگیری‌های لازم را اعمال کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288431

مهمترین اخبار ایران و جهان: