نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 10:43

پیام تسلیت جامعه مدرسین به دنبال درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی

جامعه مدرسین با صدور پیامی به دنبال درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی تاکید کرد: سوابق درخشان مبارزاتی در نهضت اسلامی و دفاع مقدس، ساده زیستی، مردم‌داری، عمل انقلابی و ولایتمدارانه و همچنین خدمات علمی و قرآنی آن عالم فرهیخته در حوزه و دانشگاه، توشه‌ای ارزشمند برای آن فقید سعید است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به دنبال درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّـا لِـلَّـهِ وَ إِنَّـا إِلَـیْـهِ رَاجِـعُـونَ

ارتحال خادم قرآن و عترت، عالم خدمتگذار و متعهد، آیت‌الله حاج شیخ محمدرضا آشتیانی موجب تألم وتأثر گردید. ایشان در عمر پر برکت خود در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی و فرهنگی، خدمات ماندگاری را ارائه کردند و سال‌ها در کسوت نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی پیگیر مطالبات عمومی و تحقق ارزش‌های انقلابی بودند.

سوابق درخشان مبارزاتی در نهضت اسلامی و دفاع مقدس، فعالیت‌های متنوع و مخلصانه در معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ساده زیستی، مردم‌داری، عمل انقلابی و ولایتمدارانه و همچنین خدمات علمی و قرآنی آن عالم فرهیخته در حوزه و دانشگاه، توشه‌ای ارزشمند برای آن فقید سعید است.

مشارکت و همکاری این عالم برجسته در تولید آثار ارزشمندی از جمله کتاب تفسیر نمونه، پیام امام امیرالمؤمنین (شرح نهج البلاغه) و عرفان اسلامی (شرح صحیفه سجادیه)، نمونه‌ای از توانایی‌های علمی و پژوهشی ایشان است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رحلت این خدمتگذار صدیق اسلام و انقلاب را به حضرت بقیهالله الأعظم -ارواحنا له الفداء-، رهبرمعظم انقلاب -مدظله‌العالی-، مراجع عظام تقلید -دامت‌برکاتهم-، حوزه‌های علمیه، مردم شریف قم و خانواده‌ی محترم ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن عالم مجاهد رحمت و غفران الهی را مسألت می‌نماید.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305075

مهمترین اخبار ایران و جهان: