نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 17:39

تسطیح بیش از ۵ هزار کیلومتر از حریم راه استان اردبیل

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: بیش از ۵ هزار کیلومتر از حریم راه استان اردبیل در فصل بهار تسطیح شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جابرمعظم نژاد بعدازظهر امروز در بازدید از محور پارس آباد اظهار کرد:    بیش از ۵ هزار کیلومتر از حریم راه استان اردبیل در فصل بهار تسطیح شده است و در مدت یاد شده حدود ۵۷ هزار متر مکعب از راه‌های شنی و شانه راه‌ها شن‌ریزی شده و در این مدت راهداران بیش از ۱۲۰ هزار متر مربع قشر رگلاژی اجرا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ۳ ماهه گذشته راهداران در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان حدود ۱۴۳ هزار متر مربع عملیات رفع چاله و لکه گیری انجام داده‌اند افزود: در مدت یاد شده ۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه اصلاح و بازسازی شده است.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: در مدت یاد شده ریگلاژ و تسطیح ۲ هزار کیلومتر از راه‌های شنی در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شده و ۵۴ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و اصلاح پیچ در راه‌های استان انجام شده است.

معظم نژاد تشریح کرد: در ۳ ماه گذشته اجرای ۴۷ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان اردبیل انجام شده و از این میزان ۱۷ کیلومتر در راه‌های اصلی و فرعی و ۳۰ کیلومتر نیز در راه‌های روستایی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در ۳ ماهه گذشته ۱۲ هزار و ۲۰۰ متر از راه‌های آسفالته در راه‌های اصلی،فرعی و روستایی درزگیری شده گفت: در این مدت ۴۷ هزار متر مکعب عملیات ریزش برداری توسط راهداران انجام شده است.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در مدت یاد شده از بازگشایی ۳۳۸ مقطع از مسیرهای مسدود شده بر اثر سیل خبر داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1347375

مهمترین اخبار ایران و جهان: