نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 06:26

روایتی از سفر ناتمام مادر و دغدغه همیشگی شهید شیخی

خبری فوری مختلف مخابره شد؛ شهادت ۴ مامور پلیس راه در خاش و شهیدی از دیار علویان‌ آسمانی شد و مادری که سفر مشهدش را ناتمام‌ گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا،  یکم در مرداد ماه ۱۴۰۲ بر اثر حمله تروریستی به واحد گشت پلیس راه در محور خاش به تفتان تعداد چهار نفر از مأموران پلیس راه به درجه رفیع شهادت نائل شدند که رضا شیخی از شهدای مازندرانی در این ترور بود.

براثر این تیراندازی و حمله کور تروریستی گروهک‌های معاند به خودرو کارکنان پلیس راه شهرستان خاش چهار نفر از کارکنان آن پاسگاه با هویت استواریکم مهدی الله پور، استواریکم محمدرضا اسماعیلی، استوار یکم رضا شیخی و حسن وحیدی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

استوار یکم رضا شیخی اهل مازندران و شهرستان نکا بود که دارای یک فرزند پسر است.

شهید شیخی فرد صبور و  منضبط بود

سلمان بابایی برادر خانم شهید رضا شیخی که ناآرامی و پریشانی از صدایش مشخص است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا از شهید شیخی به عنوان فردی صبور نام برد که در همه مشکلات صبر پیشه می‌کرد.
می‌گوید از شهید یک‌پسر دو ساله به یادگار مانده و یکسالی است که برای ماموریت به خاش رفته و همسر و فرزندش ساکن‌ نکا بودند و در رفت و آمد بود.

بابایی گفت: امنیت همواره خط قرمز او بود و انسان‌منضبطی بود که در طول ۵-۶ سالی که داماد خانواده ما شد جز خوبی و صبر و متانت از او چیزی ندیدیم و فقدانش اذیت‌مان می‌کند.

زیارت امام رضایی که نیمه تمام‌ماتد

مادر شهید رضا شیخی که یارای صحبت کردن ندارد و آه و ناله در فراق فرزندی که از کودکی بدون‌پدر بزرگ شد و مرد خانه‌شان بود ناله می‌کند و اینکه همیشه شکرگزار خدا بوده و حالا نبود فرزندش جگرش را سوزانده است.

خواهرزاده شهید هم در سخنانی گفت: من و مادرم و مادربزرگم در حال رفتن به مشهد برای زیارت امام هشتم بودیم که در بین راه مادربزرگم از طریق اخبار مطلع شد که دایی جانم به شهادت رسید و از طریق عکس‌ها دایی او را شناخت و برگشتیم.
وی

افزود: مامان بزرگم چون همیشه  نگران و جویای احوال دایی از طریق تلفن بود قبل از حرکت به مشهد با ایشان صحبت کرد و گفتن که شب دوباره با هم صحبت می‌کنند که نشد و ایشان شهادت رسیدند.

شهید شیخی همواره دغدغه خانواده داشت

پسرخاله‌های شهید هم از شهید رضا شیخی به عنوان فردی مهربان و خونگرم نام برده‌اند که در روزهای گذشته که در مرخصی بود در حدود ۲۰ روز گذشته دلهره رفتن داشت و نگران خانواده و بچه‌اش بود.

می‌گویند او شهید شیخی همواره دغدغه خانواده داشت و کمک‌کار همه در امور مختلف بود و رفتنش را باور نداریم.

پایان پیام/۸۶۰۰۲/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1396531

مهمترین اخبار ایران و جهان: