نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 17:00

عزاداری‌های محرم سیلی محکم ملت ایران بر گونه دشمنان اسلام بود

نایین-امام جمعه نایین گفت: سناریو دشمن از مدت‌ها قبل، تحریم ماه محرم با اقدامات فرهنگی، رسانه‌ای و راه اندازی کمپینها بود اما ملت ایران سیلی محکمی بر گونه دشمنان اسلام و انقلاب زدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو در نماز جمعه این هفته شهرستان نائین با بیان اینکه سناریو دشمن از مدت‌ها قبل، تحریم ماه محرم با اقدامات فرهنگی، رسانه‌ای و اطلاعاتی و راه اندازی کمپین‌ها بود، اظهار کرد: دشمنان و مزدورانی که در این مصاف خواستند ماه محرم را تحریم و نقش این ماه را کم رنگ جلوه دهند، سرانجام از ملت ایران سیلی خوردند.

وی ادامه داد: در این ماه خواستند واقعه عاشورا را جنگ داخلی اعراب بد کنند و یا می‌گویند چرا در ماه محرم مراسم برگزار می‌کنید و نذری می‌دهید بلکه باید به فقرا کمک کنید؛ به اینها باید گفت که در این سفره گسترده امام حسین (ع) نیازمندان با آبرو و عزت بهره‌مند می‌شوند و مردم از نیازمندان در دل این مساجد و هیئت‌ها و در این مراسمات دستگیری می‌کنند.

امام جمعه شهرستان نائین با بیان اینکه دشمن علاوه بر کارهای فرهنگی و فکری، اقدامات خرابکارانه تروریستی نیز در برنامه خود قرار داده بود، عنوان کرد: اقدامات خرابکارانه تروریستی متعددی در تهران، کرمان، اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد، مازندران و دیگر نقاط توسط دشمن برای بهم ریختن فضای سوگواری و عزاداری ماه محرم برنامه‌ریزی شده بود.

وی ادامه داد: انفجار در محل مزار شهید سلیمانی، مکان‌های شلوغ، مکان‌های سوخت‌گیری، دکل‌های برق و ایستگاه‌های گاز برای اخلال در تأمین نیازهای داخلی و اعتراض مردم و شعله ور شدن اغتشاشات و آشوب سازی از دیگر برنامه‌های دشمن بود و حتی به این موارد نیز راضی نشدند و دست به هنجارشکنی‌های مختلف با کشف حجاب و رقص در مقابل هیئات و آتش زدن پرچم‌های عزاداری زدند.

مطهرخو افزود: از طرفی دیگر، ورود خوانندگان پاپ به عرصه مداحی و بیان مطالب ناروا در راستای ناامید کردن مردم در مداحی‌ها در یزد و دزفول از نمونه‌های بارز دیگر اقدامات است و دشمن متوجه شده که از عاشورای حسینی و این جریان سیلی می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه تکمیل این نقشه با طراحی صهیونیست‌ها با اهانت به قرآن کریم بود، تصریح کرد: با تمام این نقشه و برنامه‌ریزی‌های دشمن، نه تنها کوچک‌ترین خللی در عشق و ارادت مسلمانان و شیعیان به قرآن کریم و اباعبدالله الحسین (ع) وارد نشد بلکه حضور معنادار و باشکوه مردم و هیئت‌های عزاداری در سراسر کشور با وجود گرمای شدید هوا، بار دیگر طبل رسوایی دشمنان اسلام و تشیع را به صدا درآورد و ملت ایران بار دیگر به دشمن تو دهنی زدند.

۴ چهار راهبرد مورد تاکید رهبر انقلاب در انتخابات مجلس مدنظر باشد

مطهرخو در ادامه خطبه‌ها با اشاره به آغاز مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس، خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و چهار راهبرد امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت که مورد تاکید رهبر انقلاب است باید در این انتخابات جلوه باشکوه داشته باشد.

وی ادامه داد: مسئولان شهرستان نائین نیز تلاش می‌کنند تا این چهار راهبرد به ویژه مشارکت و سلامت در انتخابات امسال بهتر از سال‌های پیش رعایت شود و کاندیدها نیز باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشند.

مطهرخو اضافه کرد: فرصت پیش ثبت نام، فرصت خوبی برای فعالیت هیئت‌های اجرایی و رسیدگی به شکایات با دقت و ظرافت بیشتر است تا انتخابات سالم‌تر از گذشته برگزار شود چرا که برخی داوطلبان در دوره‌های قبل نیز داوطلب بوده‌اند و عملکردها و سلامت اخلاقی آنها مشخص است.

وی ادامه داد: داوطلبان محترم باید سعی کنند کهه یک رقابت سالم و مومنانه و اخلاقی را دنبال کنند و مردم هم فرصت تحقیق و رصد دقیق اوضاع و رفتار داوطلبان را دارند تا ضمن تحقیق درست مشخص شود چه کسی برای خدمت و چه کسی برای مطالب دیگر آمده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نماز جمعه این هفته شهرستان نائین با سخنرانی پیش از خطبه‌های رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نائین برگزار شد و از آقایان امیرعلی جعفری، دانیال حریری، محمد مهدی اشرف، حسین فرزانیان محمدی، امیرحسین حیدری نیا و دیگر اعضا به عنوان فعالان ستاد نماز جمعه و دفتر امام جمعه شهرستان نائین در عرصه‌های اجرا و مجری‌گری، خبرنگاری، دانش آموزی و دانشجویی و عرصه‌های فرهنگی تقدیر شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425675

مهمترین اخبار ایران و جهان: