نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 15:21

مکتب امام حسین (ع) شخصیت انسان را معماری می‌کند

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم محرم، گفت: مکتب امام حسین (ع) شخصیت انسان را معماری می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: مردم با حضور گسترده در مراسم دهه اول محرم نقشه‌های دشمن را خنثی کردند.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی به دنبال کمرنگ جلوه دادن این مراسم معنوی بودند خاطرنشان کرد: حضور پرشور ملت ایران در آئین‌های محرم مشت محکمی به دهان تمام یاوه‌گویان زد و نشان داد که این ملت امت امام حسین (ع) هستند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مکتب امام حسین (ع) آئینه تمام نمای اسلام ناب محمدی (ص) است ادامه داد: نگاه محب و رهرو امام حسین (ع) فراتر از این دنیای فانی و قرآن احساس جهان بینی او است.

وی افزود: امسال همچون گذشته همه گروه‌ها و قشرها زیر بیرق سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) قرار گرفتند و انتظار می‌رود این وحدت حسینی با همین روحیه و رویه در جامعه ادامه دار باشد.

صفایی بوشهری مجاهدت و هجرت را از دیگر ویژگی‌های محبان امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: مکتب امام حسین (ع) شخصیت انسان را معماری می‌کند به همین دلیل است که دشمن امروز به دنبال کمرنگ کردن این مکتب است.

وی با محکوم کردن توهین و جسارت به قرآن کریم اظهار کرد: استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل از بانیان این حرکت گستاخانه هستند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: گروه‌هایی که در معرض سقوط و اضمحلال قرار دارند متوسل به ارتکاب چنین جنایت و توهین‌هایی به کتاب خدا می‌شوند.

وی تاکید کرد: توهین کشورهایی مانند دانمارک و سوئد به قرآن و استمرار این کشورها بر این حرکت نابخردانه و گستاخانه نشانه ضعف و اضمحلال استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل است.

امام جمعه بوشهر از مردم، مسئولان و گروه‌های امنیتی که فضا را برای حضور مردم در عزاداری سرور و سالار شهیدان فراهم کردند تقدیر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1412575

مهمترین اخبار ایران و جهان: