نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 16:21

جذب ۹۹درصدی اعتبارات شرکت گاز گلستان /۶۰ درصد در بخش عمران صرف شد

گرگان_ مدیرعامل شرکت گاز گلستان از جذب ۹۹ درصدی اعتبارات این دستگاه در سال گذشته خبرداد و گفت: ۶۰ درصد این بودجه در بخش عمران صرف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی طالبی ظهر یکشنبه در نشست خبری با رسانه‌های استان، اظهار کرد: سال گذشته شرکت گاز گلستان ۹۹ درصد اعتبارات عمرانی و جاری را جذب کرد.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان ادامه داد: بودجه عمرانی شرکت در سال گذشته ۵۲۵ میلیارد تومان بوده که ۵۱۶ میلیارد تومان از این اعتبار جذب شده است‌.

طالبی با بیان اینکه ۶۰ درصد بودجه یعنی ۴۵۰ میلیون تومان عمرانی است، افزود: بقیه بودجه صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

وی ضمن یادآوری این مطلب که در سال گذشته این دستگاه ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز فروخته، افزود: شرکت گاز دستگاهی درآمدی و دولتی است، باید به سمت بنگاه داری پیش برود.

وی ضمن بیان این نکته که استان گلستان در انتهای زنجیره گازرسانی قرار دارد، افزود: مشترکان باید این نکته را مد نظر داشته باشند و مصرفشان را در فصول سرد سال مدیریت کنند تا شاهد قطعی گاز در هیچ نقطه‌ای از استان نباشیم.

طالبی اضافه کرد: با توجه به تلاشی که از گذشته تاکنون در استان شده، ۱۰۰ درصد جمعیت شهرها گازدار هستند و تنها نقاطی در شرق استان، آن هم روستاها در حال توسعه گازرسانی است.

وی گفت: ۹۹۱ روستای استان دارای کد هستند که از این تعداد ۹۳۴ مورد آنها از نعمت گاز برخوردارند؛ به عبارتی ۹۹ درصد جمعیت روستایی گازدار هستند.

به گفته طالبی، رویکرد شرکت گاز بر این است که تمام روستاهایی که قابلیت گازرسانی دارند از عدالت اجتماعی برخوردار شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429031

مهمترین اخبار ایران و جهان: