نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 13:04

تقدیم استوارنامه سفیر جدید قطر در «تاشکند» به وزیر خارجه

سفیر جدید قطر در «تاشکند» در دیدار وزیر امور خارجه ازبکستان بر توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، بازرگانی و فرهنگی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «ولادیمیر ناراف» وزیر امور خارجه ازبکستان و «حسن حمزه هاشم» سفیر جدید قطر در ازبکستان در شهر «تاشکند» دیدار و چگونگی و چشم انداز توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی و فرهنگی را بررسی کردند.

سفیر جدید قطر در این دیدار استوارنامه خود را تقدیم وزیر امور خارجه ازبکستان کرد.

ناراف در این دیدار تعیین وی را به عنوان سفیر قطر تبریک گفت و برای سفیر جدید قطر در انجام این ماموریت دیپلماتیک پرمسئولیت آرزوی موفقیت کرد و همچنین برگزاری موفقیت آمیز جام جهانی فوتبال را تبریک گفت.

طرفین در این دیدار چگونگی و چشم انداز توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی و فرهنگی را بررسی کردند.

خاطرنشان شد که ازبکستان و قطر برای گسترش بیش از پیش همکاری‌های همه جانبه از پتانسیل قابل ملاحظه‌ای برخوردار هستند.

طرفین با اشاره به تشدید گفت‌وگوهای سیاسی دوجانبه، خواستار گسترش بیش از پیش همکاری‌ها دوجانبه در زمینه‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری شدند. همچنین پیشنهادهایی برای تقویت گفت‌وگوهای بین پارلمانی را نیز مورد بررسی قرار دادند.

طرفین در مورد برنامه مراسم‌های مشترک قریب الوقوع در سطوح مختلف تبادل نظر کردند.

علاوه بر این، برای گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه‌های فرهنگی و گردشگری توجه خاص شد.

طرفین در مورد تداوم همکاری‌های متقابل در چارچوب سازمان‌های بین المللی به توافق رسیدند. در این دیدار همچنین درباره برخی مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای نیز تبادل نظر شد.

«حسن حمزه هاشم» اولین سفیر قطر در ازبکستان در شهر «تاشکند» 50 سال دارد و یک دیپلمات حرفه‌ای است. وی قبل از انتصاب در این سمت، سفیر این کشور در سومالی بود.هاشم به عنوان رئیس نمایندگی دیپلماتیک در ازبکستان جایگزین «محمد حمد الخجری» شد که در سال‌های 2019-2022 میلادی به عنوان سفیر این کشور مستقر در شهر «تهران» فعالیت کرده است.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، قطر در تاریخ 27 نوامبر سال 1997 میلادی با ازبکستان روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 943575

مهمترین اخبار ایران و جهان: