نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 22:03

6 جان‌بخشی در خراسان جنوبی با اهدا عضو

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای سال تاکنون 6 اهدای عضو در استان خراسان جنوبی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی اکبر اسماعیلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز به رسانه ها اعلام کرد: در ششمین اهدای عضو امسال در استان، اعضای جانبخش زنده یاد علی اکبر عیدی ۶۵ ساله ساکن سرایان که دچار مرگ مغزی شده بود، به سه بیمار نیازمند پیوند عضو، زندگی دوباره بخشید.

وی افزود: با اعلام رضایت خانواده مرحوم عیدی، زنده یاد از بیمارستان شهید دکتر چمران فردوس به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان پیوند اعضاء منتصریه مشهد منتقل شد و تحت عمل جراحی اهدا عضو قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: کبد جانبخش علی اکبر عیدی به یک آقای ۵۴ ساله که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می برد پیوند شد، قرنیه های زنده یاد نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: همچنین قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

اسماعیلی از اهدای عضو به عنوان باقیات صالحات برای اهدا کننده و خانواده وی یاد کرد و در پیامی خطاب به خانواده مرحوم عیدی ضمن عرض تسلیت، ابراز همدردی و تقدیر از این عمل انسان دوستانه و ایثارگرانه تصریح کرد: اکنون که اعضای مرحوم علی اکبر عیدی، جانی دوباره به بیماران دردمند بخشیده و امید زندگی و زنده ماندن را به خانواده آنها هدیه داده است نشان از روح بزرگ و نوع دوستی شما است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586731

مهمترین اخبار ایران و جهان: