نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 19:48

بمب‌های آمریکایی برای ایجاد «بازدارندگی خونین» در فلسطین+ جدول

رژیم صهیونیستی که در یک عملیات غافلگیرکننده ضربه سختی از حماس خورد، سعی دارد با استفاده از بمب‌های آمریکایی و کشتار کودکان و مردم مظلوم غزه برای خود یک بازدارندگی خونین ایجاد کند.

فارس پلاس؛ خط رهبری - با شروع حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تاکنون حدود 6 هزارنفر که 60 درصد از آنان زنان و کودکان بوده‌اند کشته و هزاران نفر مجروح شده‌اند که این میزان از حمله و کشتار غیرنظامیان در نوع خود یک حدنصاب ویژه در جنایتگری محسوب می‌شود.

جبران ناتوانی در برابر مقاومت اسلامی با انتقام از مردم غزه

اسرائیل که قدرت بازدارندگی خود را از دست داده سعی دارد با قتل عام کودکان و زنان بی‌گناه و قربانی کردن غیرنظامیان و ایجاد خشونت و ارعاب، شکست خود را جبران کند. این رژیم که نشان داده چندان جرات رویایی با مجاهدان نظامی فلسطینی را ندارد از حربه‌ کشتار مردم مظلوم فلسطین و نسل‌کُشی آشکار برای پنهان سازی ضعف خود استفاده می‌کند. رهبر انقلاب در این زمینه تصریح کرده‌اند که: «در قضیّه‌ی فلسطین، آنچه جلوی چشم همه‌ی دنیا است جنایتِ نسل‌کشیِ رژیمِ غاصب است... داخل این ساختمانهای غزّه که نظامی‌ها ساکن نیستند ــ نظامی‌ها جاهای خودشان هستند، آنها هم میدانند ــ اینها همین مردمند. مراکز پُرجمعیّت را انتخاب میکنند و میزنند. فلسطینی‌ها در غزّه، در همین چند روز، چند هزار [نفر] تا حالا کشته داده‌اند! این جنایت جلوی چشم همه‌ی مردم دنیا است.» ۱۴۰۲/۰۷/۲۵

در حقیقت صهیونیست‌ها کشتار هدفمندِ غیرنظامیان را به قصد انتقام‌گیری ملت مظلوم فلسطین در دستور کار قرار داده‌اند؛ چراکه فلسطینی‌‌ها در مقابل غضب سرزمین‌شان ایستادگی کرده و از جبهه‌ی مقاومت حمایت می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب همچنین با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه، به نقش ملموس آمریکایی‌ها در مدیریت و راهبریِ اقداماتِ صهیونیست‌ها اشاره کرده و دولت آمریکا را «شریک جرم اسرائیل» در این جنابات و نسل‌کشی وحشیانه و ظالمانه دانستند: «آمریکا شریک جرم قطعی جنایت رژیم صهیونیستی در غزه است.» ۱۴۰۲/۰۸/۰۳

این سخنان رهبر معظم انقلاب ناظر بر تخریب هدفمندِ ساختمان‌های محل سکونت غیرنظامیان است. نوع تخریب‌هایی که صورت گفته نشان می دهد که اهداف عملیات‌های ارتش اشغالگر در بمباران غزه، مناطق مسکونی و غیر نظامی است. شواهد و اطلاعات میدانی نشان می‌دهد علاوه بر چندین بیمارستان، رژیم صهیونیستی صدها مدرسه، مسجد، کلیسا و دیگر اماکن محل تجمعِ شهروندان غیرنظامی در بازارها، رستوران ها و نانوایی‌ها و... را هدف قرار داده و ویران کرده است. این آمار به غیر از ساختمان های مسکونی ای است که همواره مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند.

همه این موارد نشان می‌دهد که وضعیت غزه از لحاظ انسانی وخیم است و رژیم صهیونیستی که تاکنون قدرت و جرات حمله زمینی به این منطقه را نیافته سعی دارد با تخریب غزه و کشتار مردم بی‌گناه و غیرنظامیان، اعتبار و اقتدار نظامیِ نابود شده خود را بازیابی کند؛ طراحی‌ای که آمریکایی‌ها هم در آن مشارکت دارند. در واقع رژیم جعلی برای کم کردن هزینه جنگ با مقاومت اسلامی سعی می‌کند هر چه می تواند با بمباران غزه برای خود زمان بخرد و با کشتار و تخریب های گسترده، جبهه مقابل خود را گرفتار فشار افکار عمومی سازد. اما علی رغم این جنایات اسرائیلی‌ها مقاومت در غزه ادامه دارد و مردم با هر جنایت تازه ی رژیم جعلی بیشتر و محکم‌تر حمایت خود را از مقاومت اعلام می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب درباره سیاست جاری رژیم صهیونیستی بیان می کنند: «بنابر اطلاعات متعدد ما سیاست جاری هفته اخیر داخل رژیم صهیونیستی را آمریکایی‌ها دارند تنظیم می‌کنند. آمریکا در جنایات اخیر در غزه مسئول است.»

اسرائیل چه میزان بمب بر سر مردم غزه ریخته است؟

این در شرایطی است که سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه چندی پیش در بیانیه‌ای با هشدار درباره وضعیت بحرانی نوار غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «ارتش اسرائیل تخریبی معادل یک چهارم یک بمب اتمی را در نوار غزه ایجاد کرده است.» موضوعی که چند چند روز اخیر تشدید نیز شده است.

مارک گارلاسکو، بازرس سابق جنایات جنگی سازمان ملل در لیبی و مشاور نظامی و کارشناس بین‌المللی هم بیان کرده است که اسرائیل بمب‌هایی که آمریکا در یک سال روی افغانستان انداخت را در یک هفته ( تا 13 اکتبر 2023) بر روی غزه پرتاب کرد. آمریکا در یک سال در طول جنگ افغانستان در حدود 7 هزار و 423 بمب استفاده کرد. علاوه بر این، طبق گزارش سازمان ملل، ناتو 7 هزار و 600 بمب در طول جنگ در لیبی پرتاب کرده است. اسرائیل در این حملات از تسلیحات ممنوعه از جمله بمب‌های فسفری نیز استفاده است. بمب هایی که درون بدن آدم رفته و سوزش ایجاد می کنند که با آب هم از بین نمی رود!

نگاهی به میزان و نوع بمب‌ها و ساختمان‌هایی که در غزه آوار شده اند، به خوبی نشان دهنده میزان جنایت‌های صهیونیست‌ها در جنگ اخیر علیه غزه و مردم فلسطین است که از غزه یک سرزمین جنگ زده و مصیب دیده با هزاران کشته و مجروح بر جای گذاشته است.

کارشناسان حوزه نظامی مطرح می کنند که بمبی که بیمارستان المعمدانی غزه اصابت کرد و شمار زیادی از کودکان و مردم بر اثر اصابت آن به شهادت رسیدند از نوع بمب های ساخت آمریکا بوده است.

در همین راستا  یک کارشناس نظامی در نهایت به مقایسه صدای موشک‌های حماس و مهمات تهاجم مستقیم مشترک | Joint Direct Attack Munition آمریکا پرداخته و تاکید کرده این بمب متعلق به آمریکاست. او یکی از مدل‌های Mk-۸۲/Mk-۸۳ یا GBU-۳۹ یا GBU-۱۲ Paveway II یا AGM-۶۵ Maverick Missile را گزینه مورد استفاده تشخیص داده که همگی آن‌ها باید از جنگنده یا بمب افکن رها شوند.

نسل‌کشی صهیونیستی، تسلیحات آمریکایی

بر همین اساس برخی تسلیحات آمریکایی که بنابر نظر کارشناسان نظامی اسرائیل در بمباران غزه استفاده کرده است به شرح زیر است. البته قطعا دایره بمب‌هایی که بر سر مردم مظلوم غزه ریخته می‌شود بیشتر از این موارد است اما نظر کارشناسان نظامی این است که این حملات برای تخریب مناطق مسکونی و مختل کردن زندگی در غزه مورد استفاده قرار می گیرد:

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1553431

مهمترین اخبار ایران و جهان: