نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 09:38

آغاز فراخوان حمایت از سازمان‌های مردم نهاد جوانان در ایلام

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان ایلام گفت: فراخوان حمایت از طرح‌های تشکل ها و سازمان‌های مردم نهاد جوانان در قالب ۱۵ طرح از ۱۰ آبان‌ماه شروع و تا ۱۰ آذرماه ادامه دارد.


محمدرضا تردست معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام، صبح دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: فراخوان حمایت از طرح های تشکل ها و سازمان های مردم نهاد جوانان استان ایلام آغاز شده است. 
وی افزود: در این راستا از کلیه سمن های جوانان استان و همچنین تشکل های دارای مجوز از سایر نهادها دعوت می شود که از ۱٠ آبان به مدت یک ماه تا ۱٠ تا آذر ماه سال جاری طرح های پیشنهادی خود را ارائه دهند. 
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام ادامه داد: این طرح ها در قالب ۱۵ محور موضوعی شامل ازدواج، خانواده و جوانی جمعیت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، ارتقا هویت دینی، ملی و انقلابی جوانان، عفاف و حجاب، ترویج گفتمان دینی انقلابی و جهاد تبیین، فعالیت‌های جهادی در روستاها در موضوعات فرهنگی اجتماعی، سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.
 
تردست خاطرنشان کرد: همچنین متقاضیان می‌توانند موضوعات مهم دیگری را از جمله کارآفرینی و اشتغال پذیری، استارت آپ ها و کسب و کارهای فناورانه، اصلاح نگرش و فرهنگ اشتغال در جوانان، مهارت های اشتغال و کارآفرینی، کارآفرینی اجتماعی، استعدادیابی و هدایت شغلی، گردشگری و میراث فرهنگی، محیط زیست، اوقات فراغت، فعالیت های فرهنگی در حوزه ورزش، روایت پیشرفت ( رویداد، رسانه، اردو )، نشاط و مسئولیت پذیری اجتماعی و سایر طرح‌های خلاق و نوآور به منظور بررسی و حمایت ارائه کنند.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنین در راستای آشنایی جوانان با دستاوردهای نظام، حمایت و ایجاد فرصت برای جوانان دغدغه‌مند فعال اجتماعی رویداد پیشرفت در استان ایلام اجرا خواهد شد. 
وی افزود: این با توجه به تاکید رئیس جمهور در قالب بازدید جوانان از دستاوردهای ۴۰ ساله علمی، اقتصادی نظامی و صنعتی انقلاب اسلامی با هدف هویت‌بخشی به جوانان و اعتقاد خودباوری است.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام ادامه داد: در این راستا در استان ایلام بیش‌ از ۱۵ مکان جهت این امر شناسایی شد. 
تردست خاطرنشان کرد: ۴ مهم اقتصادی استان از قبیل کارخانه سیمان، پالایشگاه گاز ایلام، پتروشیمی ایلام و سد و نیروگاه سیمره مورد تأیید مرکز و وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت.
این مقام مسئول تصریح کرد: تاکنون ۲ بازدید از سد نیروگاه سیمره توسط  دانشجویان دانشگاه ایلام در قالب ۲ اردوی ۵۰ نفری انجام گرفته است.
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در حال حاضر تعداد ۱۰۲ سازمان مردم نهاد جوانان در استان ایلام  در حال فعالیت هستند.
 
پایان پیام/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562731

مهمترین اخبار ایران و جهان: