نیوز سیتی!
27 آبان 1402 - 21:35

ورود سامانه بارشی قوی به آسمان ایلام

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی قوی از اواخر وقت فردا وارد آسمان استان خواهد شد.

مجتبی میهن پرست رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام شامگاه شنبه ۲۷ آبان ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: سامانه ناپایدار با پتانسیل بارشی قوی از اواخر فردا یکشنبه وارد آسمان استان ایلام خواهد شد. 

وی افزود: این سامانه تا پایان اواخر سه‌شنبه هفته جاری در آسمان استان فعالیت دارد. 

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام ادامه داد: رگبار باران به همراه رعد و برق، وزش باد شدید، تگرگ در نقاط مستعد، مه در گردنه ها و همچنین کاهش دما از مخاطرات این سامانه است. 

میهن پرست خاطرنشان کرد: همچنین آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال طغیان رودخانه ها اصابت صاعقه به ویژه ارتفاعات آسیب به تاسیسات و سازه های سبک به سبب وزش باد شدید و کاهش دید افقی به سبب مه از دیگر مخاطرات این سامانه است.
 
وی گفت: اوج فعالیت سامانه و گستردگی بارش‌ها در روز دوشنبه پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام ادامه داد: از همشهریان عزیز تقاضا داریم از اتراق در حریم رودخانه ها و مسیل‌ها، صعود به ارتفاعات، جابجایی عشایر خوداری کرده و نسبت به پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال‌ها و آب روها و تحکیم انواع سازه‌های سبک جهت جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری  فارس از ایلام، بنا بر پیش بینی های هواشناسی، بارش های موثر پاییزه از نیمه دوم آبان ماه آغاز می شود که تاکنون این پیش بینی ها طی بارش های اخیر و پیش رو محقق شده است.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1576931

مهمترین اخبار ایران و جهان: