نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 22:58

مشارکت صنایع و معادن با مراکز بهزیستی کمرنگ شده است

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: مشارکت صنایع و معادن برای مراکز بهزیستی استان مانند سال‌های قبل نیست و کمتر شده است و بیشتر هزینه‌ها توسط دولت و همراهی خیران تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا وحیدزاده شامگاه امروز ۱۷ فروردین ماه در گردهمایی خیران و پزشکان همکار با بهزیستی استان کرمان در محل شیرخوارگاه مادر اظهار کرد: حدود ۶۰ هزار معلول، ۱۰ هزار پرونده مربوط به سرپرستان خانوار و ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده مربوط به کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست، کودکان کار و خیابانی ازجمله جامعه هدف نیازمند به کمک خیران و نیکوکاران در استان کرمان به‌شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ کودک صفر تا سه سال در شیرخوارگاه مادر کرمان نگهداری می‌شوند، ادامه داد: تاکنون بازپیوند ۱۱۸ نفر از کودکان این مرکز به خانواده‌ها انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان عنون کرد: تعداد کودکان معتاد متولد از مادران مصرف‌کننده در شیرخوارگاه زیاد است و سالانه مبلغ زیادی صرف هزینه‌های درمان آنها می‌شود.

وحیدزاده با اشاره به اینکه هزینه‌های مراکز بهزیستی توسط دولت، صنایع و معادن، خیران و خانواده‌ها تامین می‌شود، ابراز داشت: در شرایط کنونی سهم خانواده‌ها تقریبا صفر شده است و مشارکتی ندارند و مشارکت صنایع و معادن هم مانند سال‌های قبل نیست و بیشتر هزینه‌ها توسط دولت و همراهی خیران تامین می‌شود.

استاندار کرمان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه کمک دولت به تنهایی کفاف هزینه‌های مراکز نگهداری معلولان یا کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را نمی‌دهد، افزود: عمده بار مراکز بهزیستی هم‌اکنون بر دوش مردم است و تمام کارها را با هزینه‌ها و کیفیت بهتر انجام می‌دهند.

محمدمهدی فداکار با قدردانی از همراهی خیران و نیکوکاران با بهزیستی خاطرنشان کرد: باید زمینه برای ایجاد فضای کار خیر فراهم شود تا نیکوکاران و مردم مشارکت بیشتری کنند.

وی یادآور شد: خیران و مردم اقدامات بزرگی در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی استان کرمان انجام داده‌اند و دولت به تنهایی شاید نیمی از این کارها را هم نمی‌توانست انجام دهد.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1132275

مهمترین اخبار ایران و جهان: