نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 20:39

ساخت «مدرسه دارالفنون» در اردبیل سرعت می‌گیرد

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، ‌نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت مدرسه دارالفنون در اردبیل که به همت یکی از مدیران بانک‌های عامل و آموزش و پرورش احداث می‌شود، سرعت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد عصر پنجشنبه در جریان بازدید از روند احداث مدرسه دارالفنون در اردبیل اظهار کرد: سال گذشته شاهد کلنگ‌زنی این پروژه با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش و مدیران یکی از بانک‌های عامل بودیم تا در ۱۰ هزار متر مربع مساحت این مدرسه احداث شود.

وی تصریح کرد: مدرسه دارالفنون در اردبیل در قالب ۲ مجموعه مجزای دخترانه و پسرانه احداث می‌شود که قرار است ۱۵۰ میلیارد تومان منابع نیز برای احداث آن اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مسئولان استانی در تأمین زمین و تعیین تکلیف سند و پروانه اختصاص یافته برای این پروژه گفت: بعد از سپری شدن سرما و نامساعد بودن شرایط جوی در استان، با شروع فصل کاری امیدواریم روند احداث این مدرسه سرعت بیشتری گرفته و ما در کمتر از ۲ سال شاهد بهره‌برداری از این واحد آموزشی مناسب باشیم.

نیکزاد افزود: قرار است علاوه بر کلاس‌های آموزشی، در این مجموعه‌ها سالن‌های ورزشی، آزمایشگاه، نمازخانه و کتابخانه نیز پیش‌بینی شود تا یک مجموعه جامع و کامل آموزشی و پرورشی را در اردبیل شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نوسازی مدارس و مجموعه آموزش و پرورش در احداث و پیگیری این پروژه باید به صورت مستمر فعالیت‌ها و اقدامات مؤثری را انجام داده و نمایندگان اردبیل در مجلس نیز از طریق سرمایه‌گذار این پروژه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

نیکزاد به کمبود فضای آموزشی در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: با احداث این مدرسه و تکمیل واحدهای آموزشی نیمه‌تمام امیدواریم کمبودها و نقصان‌ها در این حوزه برطرف و سرانه آموزشی استاندارد و مناسبی را در اردبیل شاهد باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا شرایط مناسب برای تحصیل نسل آینده مهیا کنیم که در این زمینه پیگیر احداث مجموعه‌های جدید آموزشی با استانداردهای ملی و حتی بین‌المللی هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1132075

مهمترین اخبار ایران و جهان: