نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 15:04

بیش از ۲۰ هزار نفر از پارک حیات وحش اصفهان بازدید کردند

اصفهان- مسئول پارک کوهستانی صفه از بازدید ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر از پارک آموزشی حیات وحش کلان‌شهر اصفهان در ایام نوروز امسال خبر داد.

علی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر از پارک آموزشی حیات وحش صفه بازدید کردند، اظهار داشت: هم اینک ۳۱۰ حیوان از ۳۰ گونه جانوری شامل گوشتخواران، علف‌خواران، پرندگان، خزندگان و جوندگان در این پارک نگهداری می‌شوند.

وی اضافه کرد: شیر آفریقایی، خرس قهوه‌ای، گوزن زرد و قرمز اروپایی، کروکودیل، میمون، قوچ و میش وحشی، اسب پونی، گرگ، کفتار، گراز، گربه وحشی و … از جمله حیوانات حاضر در این پارک وحش هستند.

مسئول پارک کوهستانی صفه با تاکید بر اینکه هیچ حیوانی در پارک وحش صفه از طریق شکار و صید به این مجموعه وارد نشده و تاکنون حیوانی خریداری نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: حیواناتی که در این مجموعه نگهداری می‌شوند که یا آسیب دیده هستند و امکان رهاسازی آنها در طبیعت وجود ندارد و یا مانند شیرهای آفریقایی توسط قاچاقچیان به کشور وارد شدند و توسط مراجع انتظامی و محیط‌زیست کشف و ضبط و به این مجموعه منتقل شدند.

جعفری با بیان اینکه پارک آموزشی حیات وحش صفه دارای مجوز از سازمان محیط زیست و تحت نظارت این سازمان و دامپزشکی است، افزود: این مجموعه رویکرد جدید آموزشی را با هدف آشنایی شهروندان بویژه کودکان و نوجوانان از نزدیک با حیوانات، ایجاد ارتباط بین آنها با طبیعت، ایجاد حس علاقه به حیوانات و طبیعت، افزایش آگاهی‌های عمومی در خصوص حیات جانوری و تنوع زیستی و بوجود آوردن انگیزه برای حفاظت از محیط زیست و حیوانات را دنبال می‌کند.

وی تهیه تابلوهای QR کد با ارائه اطلاعات شناسایی، نحوه زندگی، تغذیه و رفتار برای حیوانات را از جمله اقدامات در حال اجرا در پارک آموزشی حیات وحش صفه برشمرد و گفت: یک درمانگاه تخصصی دامپزشکی در این مجموعه احداث شده و دامپزشک متخصص و مورد تأیید اداره کل دامپزشکی استان بر وضعیت حیوانات نظارت دارد.

مسئول پارک کوهستانی صفه همچنین در خصوص آخرین وضعیت پرونده یکی از کارگران این پارک وحش که در روز اول فروردین امسال بر اثر حمله ۲ قلاده خرس و شدت جراحات فوت کرد، اظهار داشت: علت حادثه همچنان در مراجع انتظامی و قضائی در حال پیگیری و بررسی است و مراجع انتظامی باید در این باره اظهار نظر کنند.

جعفری افزود: این ۲ قلاده خرس در همین مجموعه بدنیا آمدند و همواره غذادهی و مراقبت از این دو توسط این نیروی پارک وحش انجام می‌شد.

به گزارش مهر، پارک آموزشی حیات وحش صفه در مساحت پنج هکتار در پارک کوهستانی به همین نام در جنوب غرب شهر اصفهان قرار دارد.

پیشنهاد انتقال باغ وحش اصفهان به پارک کوهستانی صفه در سال ۱۳۸۸ مطرح و این مجموعه سال ۹۰ در این نقطه از شهر احداث شد و سال ۹۴ از سارمان محیط‌زیست کشور مجوز رسمی دریافت کرد.

هم اینک ۱۰ کارگر و یک دامپزشک در این مجموعه فعالیت می‌کنند. نرخ بلیط بازدید از پارک آموزشی حیات وحش صفه امسال ۲۰ هزار تومان شده که به گفته مسئول پارک کوهستانی صفه برای اردوهای دانش آموزی، مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاهی و بسیج نیم بها خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1163075

مهمترین اخبار ایران و جهان: