نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 10:43

سومین جشن ریواس روستای راوه دلیجان برگزار شد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از برگزاری جشنواره ریواس در روستای راوه دلیجان خبر داد.

به‌گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، همزمان با فصل بهار و برداشت گیاه ریواس از دامنه‌های سرسبز روستای راوه، سومین جشن ریواس، حضور سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس، ابوالفضل قاسمی فرماندار، محمدجواد کاظم‌زاده بخشدار و دیگر مسئولین شهرستان دلیجان، در منطقه ویژه گردشگری مُروار راوه از توابع شهرستان دلیجان برگزار شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: در این جشنواره که به همت دهیاری و شورای روستا، بخشداری مرکزی و هیات بازی‌های بومی محلی و روستایی دلیجان برگزار شد، برنامه‌هایی متنوعی مانند رقص‌های محلی، چوب‌بازی، پخت آش با سبزیجات محلی، شعر خوانی کودکان و نوجوانان، اجرای موسیقی سنتی، بازی‌های بومی و محلی، پخت غذاهای سنتی و چیدن ریواس از کوه‌های منطقه‌ و اجرای شعبده بازی توسط علیرضا رعیت برگزار شد.  

اکرم رفیعی دهیار روستای راوه هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد روحیه نشاط و همدلی و معرفی و شناساندن هر چه بیشتر قابلیت‌های منطقه نمونه گردشگری راوه  بعنوان بزرگترین روستای شهرستان، عنوان کرد.

حجت‌الاسلام سلیمی، نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: جشن ریواس حرکت نوینی در جشنواره‌های روستایی شهرستان دلیجان است.

سلیمی افزود: این جشن زمینه آشنایی مردم با طبیعت را ایجاد می‌کند و همدلی را بین مردم سخت کوش روستای راوه افزایش می‌دهد.

تقدیر از مهران ساکی، حمیدرضا زاهدی، زهره امامی‌پور، مهدی شبانی، کوثر سادات بهاری از عکاسان و خبرنگاران حاضر در مراسم، توسط هیئت بازی‌های بومی محلی و روستایی شهرستان دلیجان بخش دیگری از این مراسم زیبا و مفرح با اجرای علی ظهیری بود. 

در پایان این مراسم، گردش یاران طبیعت از اراک نسبت به پاکسازی طبیعت و منطقه اقدام کردند. حضور گروه‌های کوهنوردی از محلات، اراک، کمیجان، نیم‌ور و دلیجان نیز در این مراسم چشمگیر بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1191531

مهمترین اخبار ایران و جهان: