نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 20:56

استان بوشهر از نظر زیرساخت‌ها وضعیت مطلوبی ندارد

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر از نظر زیرساخت‌ها وضعیت مطلوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر سه‌شنبه در نشست با مسئولان بانک‌ها اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار بزرگی است که یکی از این طرفیت‌ها اقتصاد دریاپایه و کرانه‌ای است.

وی اقتصاد دریایی، درمانی و تفریحی بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر را یک ضرورت دانشت و اضافه کرد: در این عرصه پرداخت تسهیلات بانکی باید در اولویت قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به جایگاه بانکداری در عرصه اقتصاد، اظهار داشت: بانک در جامعه و توسعه اقتصاد نقش راهبردی و اساسی دارد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به مدیریت اقتصاد در ایران از طریق بانکداری گفت: بانک‌ها در اقتصاد، تولید و اشتغال جامعه نقش اساسی و حیاتی دارند.

وی اصلاح نظام بانکداری در پرداخت تسهیلات و ضمانت را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: مشارکت بانک‌ها در رشد تولید و حل مشکلات صنعتگران و ایجاد اشتغال یک ضرورت است.

صفایی بوشهری با تأکید بر تأمین نیاز نقدینگی تولیدی از سوی بانک‌ها بیان کرد: باید مراکز صنعتی استان بوشهر نقدینگی خود نزد بانک‌های استان بوشهر قرار دهند که اکنون متأسفانه برخی صنایع سپرده خود را به بانک‌ها مرکز کشور انتقال می‌دهند که این مهم معضل و مشکل بزرگی ایجاد می‌کند.

وی جایگاه استان بوشهر در عرصه زیرساختی را نامطلوب دانست و ادامه داد: استان بوشهر با این مهم ظرفیت اقتصادی و خدماتی در توسعه سرمایه‌گذاری زیرساختی باید نقش خود را ارتقا دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1183975

مهمترین اخبار ایران و جهان: