نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 16:29

کتاب خوب باید به ارتقای فکر و بینش ایمانی کمک کند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: کتاب به لحاظ اهمیت و نقشی که در ایجاد افکار و رشد جامعه می‌آفریند بسیار ارزشمند است، هرچند همه کتاب‌ها یکسان نیستند و یک کتاب خوب باید به ارتقای فکر و بینش ایمانی کمک کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در مراسم آغاز جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: لیالی قدر فرصتی مغتنم برای کسب معرفت و نزدیک‌شدن به خداست و باید بکوشیم در این شب‌ها از اصل مطلب غافل نباشیم و حقایق آن را درک کنیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: خداوند به‌گونه‌ای تدبیر کرده است که طی سه شب بتوانیم نیمه گمشده را جست‌وجو کنیم و عظمت این شب‌ها را درک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان اظهار داشت: کتاب به لحاظ اهمیت و نقشی که در ایجاد افکار و رشد جامعه می‌آفریند بسیار ارزشمند است، هرچند همه کتاب‌ها یکسان نیستند و یک کتاب خوب باید به ارتقای فکر و بینش ایمانی کمک کند و مورد استفاده همگان قرار گیرد.

نکونام با اشاره به اینکه نقش کتاب و جایگاه آن در جامعه جا نیفتاده است، بیان کرد: با خلاقیت بیشتر نسل جوان را به کتاب و کتابخوانی جذب کنید و برنامه‌های پرجاذبه‌ای برای کودکان ایجاد کنید تا پای کودکان و نوجوانان به کتابخانه‌ها باز شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه باید فضای پر از لطافت و نشاطی داشته باشد، گفت: این موارد نیاز به هزینه‌های زیادی ندارد و تنها با کمی ذوق و انگیزه می‌توان کاردستی‌ها و نقاشی‌های زیبایی را برای ایجاد محیطی جذاب خلق کرد.

نکونام با بیان اینکه نرخ مطالعه در جامعه پایین است، خاطرنشان کرد: سحرهای ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای معرفی کتاب است همچنین ایجاد غرفه‌های کتاب در تمام ادارات و پارک‌ها بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره رضوی کار مفید و موثری است، گفت: در کنار این جشنواره رضوی نام سایر ائمه هم مطرح شود، امامان ما آن‌گونه که باید شناخته نشده‌اند و جای معرفی بیشتر ایشان برای مقاطع مختلف سنی وجود دارد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1138431

مهمترین اخبار ایران و جهان: