نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 15:22

آذربایجان شرقی 2500 نخبه دارد

رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان‌شرقی از شناسایی ۲ هزار و ۵۰۰ نخبه در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یوسف زندی امروز در دیدار صمیمی با مدیران اصحاب رسانه آذربایجان شرقی از شناسایی ۲ هزار و ۵۰۰ نخبه در استان خبر داد و اظهار کرد: در این ارتباط ۳۱ کارگروه ویژه برای شناسایی نخبگان در بخش‌های مختلف تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه صفت نخبه زمانی معنای واقعی به خود می‌گیرد که استعداد ذاتی فرد با مهارت فنی آن بتواند اثرگذاری مطلوبی در جامعه داشته باشد، گفت: بر اساس منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای استفاده صحیح و مناسب از ظرفیتهای علمی نخبگان برای توسعه کشور و لزوم حرکت انقلابی و جهادی در مسیر رفع موانع و مشکلات و رسیدگی به نخبگان، بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی قدم در مسیر تحول و توسعه گذاشته است و در این زمینه از تمام توان و امکانات موجود و قانونی خود برای حمایت از نخبگان و افراد صاحب فکر و اندیشه استفاده می‌کند.

وی تاکید کرد: بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی در راستای اهداف و برنامه های متعالی از تمام دستگاها، ارگانها و سازمانها جهت همکاری و هم اندیشی دعوت به عمل می آورد تا بتوان با برنامه‌ریزی اساسی و مدون مسیر توسعه و تحول را که منجر به پیشرفت ایران اسلامی  خواهد با موفقیت طی کرد.

رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی افزود: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند "نخبگان جزو ارکان پیشرفت کشورند" لذا باید برای حمایت همه جانبه از آنها همگان بسیج شوند و بایستی برای جذب و نگهداشت نخبگان جذابیت ایجاد کرد و زمینه های حمایت را بیش از پیش تبیین و معرفی کرد.

زندی تصریح کرد: در راستای توسعه فعالیت‌ها، بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی برنامه‌ریزی برای ایجاد کمیته‌های تخصصی با هدف ظرفیت شناسی بخش های مختلف را آغاز کرده است و امیدواریم با آغاز فعالیت‌های کمیته‌های تخصصی و برگزاری رویدادهای مختلف بتوانیم اقدامات اساسی بیشتری نسبت به گذشته صورت دهیم و در این زمینه دست تمام افراد و بخش‌های دغدغه‌مند را به گرمی می‌فشاریم.

فرصت سوزی مهمترین مشکل کشور

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل در جامعه را در حوزه فناوری فرصت سوزی دانست و  اظهار کرد:

اکوسیستم استارتاپی کشور به مرحله بلوغ نرسیده است

زندی با بیان اینکه استارتاپ‌ها امید آینده کشور هستند و نیازمند عزم ملی در این زمینه هستیم، گفت: اکوسیستم استارتاپی کشور به مرحله بلوغ نرسیده است.

وی با بیان این‌که کارآفرینی توسط نیروی انسانی خلاق به ایجاد ارزش افزوده و اشتغال منجر می‌شود، اظهار کرد: فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌هایی که کار خود را با امکانات اندک و محدود آغاز کرده، الگوی موفق این موضوع به شمار می‌روند. 

طرح دانش‌آموزی شهاب، گام اول در نخبه‌پروری

رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان‌شرقی  تصریح کرد: بنیاد ملّی نخبگان، اجرای برنامه «شهاب» (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) را در حال اجرا دارد و هدف اصلی این برنامه، شناسایی و تدوین اطلس استعدادی دانش‌آموزان برتر کشور و هدایت آنان در مسیر شکوفاسازی استعدادهای آنان است.

پایان پیام/60002

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577636

مهمترین اخبار ایران و جهان: