نیوز سیتی!
21 آبان 1402 - 22:24

تایید ۲۷ هزار واجد شرایط در طرح نهضت ملی مسکن

استاندار گیلان از ثبت‌نام ۱۱۹ هزار متقاضی مسکن ملی و تایید ۲۷ هزار واجد شرایط خبر داد و گفت: ۱۸۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در گیلان مهیا شده و ۱۶ هزار واحد توسط دستگاه‌های مختلف در حال ساخت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن گیلان در رشت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در هشت سال دولت گذشته شاهد رکود در حوزه مسکن بودیم، اظهار کرد: متولیان حوزه مسکن در دولت سیزدهم باید به منظور تغییر وضعیت موجود، جهادی عمل کنند تا به نتیجه مطلوب برسیم. 

وی از ثبت‌نام ۱۱۹ هزار متقاضی مسکن ملی و تایید ۲۷ هزار واجد شرایط خبر داد و گفت: ۱۸۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در گیلان مهیا شده و ۱۶ هزار واحد نیز توسط ادارات راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌های مربوطه در این زمین‌ها در حال ساخت است. 

استاندار گیلان با اشاره به شناسایی ۶۰ هکتار زمین در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: دستگاه‌های اجرایی مانند منابع طبیعی و جهاد کشاورزی گیلان موظف است تا زمین‌های بلااستفاده شناسایی شده را معرفی و کاربری آن‌ها را مشخص کند تا بتوانیم به تعهدات خود در نهضت ملی مسکن که از برنامه‌های راهبردی دولت است عمل کنیم. 

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به تحویل واحدهای روستایی در گیلان بیان کرد: بر اساس آمار تاکنون ۷۰۰ واحد از سوی بنیاد مسکن آماده شده که به متقاضیان تحویل داده خواهد شد. 

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت پروژه ۱۰ هکتاری بنیاد مسکن گفت: به دلیل موانع موجود، پروژه متناسب با زمان پیشرفت نداشته که برای رفع موانع بهترین روش مرحله‌بندی این پروژه است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1569836

مهمترین اخبار ایران و جهان: