نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 00:08

مسجد امام اصفهان با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار مرمت می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور که همراه رئیس سازمان به استان اصفهان سفر کرده از مجموعه تاریخی مسجد و میدان امام، کاخ عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله و سردر قیصریه بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان و به نقل از روابط عمومی دادگستری اصفهان، ایروان مسعودی اصل، معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور عصر امروز در بازدید از مجموعه تاریخی مسجد و میدان امام، کاخ عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله و سردر قیصریه در جریان مشکلات نگهداری و مرمت این آثار تاریخی قرار گرفت.
 
یکی از مشکلات اعلام شده در این بازدید مرمت گنبد مسجد امام و فرونشست ستون این مسجد بود که نیازمند اعتبار فوری ۱۴ میلیارد تومانی است.
 
وی در تماس با علی دارابی، قائم مقام وزارت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری این قول را گرفت که حداکثر در ۱۰ روز آینده ۷ میلیارد تومان از این مبلغ تامین شود، همچنین در تماس با محسن نجفی خواه معاون سازمان برنامه و بودجه مقرر شد ۷ میلیارد تومان باقی مانده از اعتبار لازم برای مرمت گنبد مسجد امام و همچنین اعتبار لازم برای مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله با ارائه گزارش وضعیت توسط وزارت میراث فرهنگی، از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین و تخصیص یابد.
 
کاخ عالی قاپو مجموعه دیگری بود که معاون سازمان بازرسی کل کشور از آن بازدید کرد.

واگذاری حیاط پیشاهنگی کاخ عالی قاپو به بخش خصوصی به بهانه احیا و بهره‌برداری مشکل این کاخ بود که مسعودی این موضوع را از  شهاب طلایی مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی پیگیر شد که وی توضیحاتی را ارائه کرد.

 همچنین معاون سازمان بازرسی کل کشور از سردر قیصریه که بخشی از آن احیا و بازسازی شده بازدید کرد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545780

مهمترین اخبار ایران و جهان: