نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 20:56

آخرین وضعیت ایمنی پل میانگذر دریاچه ارومیه بررسی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وضعیت پل میانگذر دریاچه ارومیه مطلوب بوده و طبق بررسی‌های صورت گرفته مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدمهدی حیدری معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بازدید از پل میانگذر دریاچه ارومیه، اظهار داشت: وضعیت پل میانگذر دریاچه ارومیه مطلوب بوده و طبق بررسی‌های صورت گرفته مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: هدف ما استفاده از فناوری‌های نوین و دانش بنیان بومی در نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه است.

حیدری تصریح کرد: آزمایش‌های ادواری منظم غیرمخرب قطعات پل میانگذر دریاچه ارومیه انجام شده و این طرح طبق اعلام کارشناسان در حد قابل قبول ایمنی است.

وی ادامه داد: آزمایش‌های بتنی پل در راستای ارتقای ایمنی و ایستایی قطعات سازه و همچنین بررسی وضعیت پایدار پل میان‌گذر در ۲ مرحله میدانی و آزمایشگاهی صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار کرد: بازرسی این طرح در راستای اجرای برنامه‌های ارتقای ایمنی و نگهداری استاندارد پل میانگذر دریاچه ارومیه و براساس جدول زمانبندی بازرسی های ادواری بر پایه جدید ترین روش های علمی و به صورت دوره ای انجام می‌شود.

آرش امینی رئیس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره‌ کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این بازدید بیان کرد: انجام این آزمایشات زمینه لازم برای بازرسی های مداوم نگهداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه را فراهم کرده و بازرسی های سطح ۳ و ۴ نیز اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه رصد و کنترل پل میانگذر دریاچه ارومیه به صورت دقیق در حال انجام است، گفت: با توجه به اینکه سطح تراز آبی دریاچه ارومیه پایین آمده و ستون های پل و بتن ها خارج از آب قرار گرفته است، امکان قلیایی شدن قطعات وجود دارد که این رصد و کنترل برای تدبیر شرایط جدید انجام می‌گیرد.

امینی اضافه کرد: بررسی و کنترل پل میانگذر دریاچه ارومیه با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه ارومیه انجام می‌گیرد و طبق اعلام کارشناسان تمامی قطعات پل در حال حاضر در سطوح قابل قبول ایمنی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618336

مهمترین اخبار ایران و جهان: