نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 11:54

کمک نسل جدید ارتباطات به صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی کشور با اشاره به اینکه نسل جدید ارتباطات در خدمت صنایع‌دستی کشور قرار گرفته است، گفت: با وجود شبکه‌های اجتماعی و هوش مصنوعی دیگر دغدغه عدم توانایی در معرفی صنایع دستی را نداریم.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، مریم جلالی شامگاه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از کارگاه و فروشگاه صنایع‌دستی سیسی با اشاره به اینکه به دنبال تدوین سند توسعه صنایع‌دستی استان‌های مختلف کشور هستیم، گفت: توسعه بازار صنایع‌دستی منوط به ورود بخش‌خصوصی است و در این صورت می‌توان امیدوار بود که تسهیل‌گری دولت کاراست.

معاون صنایع‌دستی کشور با اشاره به اینکه آموزش سنگ بنای رونق اقتصادی صنایع‌دستی است، اظهار کرد: آموزش صنایع‌دستی معمولا سینه به سینه منتقل و درون خانواده‌ها شکل گرفته اما با تغییر ساختار خانواده‌ها، برخی رشته‌ها به فراموشی سپرده شده است.

او احیای رشته‌های صنایع‌دستی را از سیاست‌های این وزارت میراث‌فرهنگی دانست و بیان کرد: کرمان از نظر ظرفیت صنایع‌دستی در حوزه دستباف‌ها سرآمد است.

جلالی افزود: پته کرمان، شهرت جهانی دارد. منتهی باید از پته محصولات جدید و مورد نیاز خانواده‌ها را تولید کرد.

او استانداردسازی، بسته‌بندی و صادرات را زنجیره‌های ارزش افزوده برشمرد و عنوان کرد: می‌توانیم صنایع‌دستی را همچون سایر کالاهای صنعتی به سبد صادراتی اضافه کنیم.

معاون صنایع‌دستی کشور بر لزوم شناسایی شاخص‌های صادراتی صنایع‌دستی تاکید کرد و گفت: هنرمندان به بسته‌های حمایت، صنعتگران به توانمندسازی و بازرگانان به بسته‌های تشویقی نیاز دارند و این بسته‌ها با توجه به ظرفیت‌های صنایع‌دستی هر استان تعریف خواهند شد.

جلالی با بیان اینکه صنایع‌دستی باید در معرض دید باشد تا به ادبیات توسعه نزدیک و متصل شود گفت: با دیده‌ شدن صنایع‌دستی فعالان اقتصادی و توسعه‌ای متوجه ارزش افزوده آن می‌شوند.

او در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان کرمان در خصوص صادرات خشکبار سرآمد بنابراین باید در در بسته بندی خشکبار از صنایع‌دستی استفاده کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1596836

مهمترین اخبار ایران و جهان: