نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 13:10

ممانعت معترضان در کالیفرنیا از حرکت کشتی حاوی کمک نظامی به تل‌آویو

گروهی از معترضان به حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، در ایالت کالفرنیا مانع از خروج یک کشتی نظامی از بندراوکلند جهت کمک به تل‌آویو شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروهی از معترضان آمریکایی در ایالت کالیفرنیا روز جمعه مانع از خروج یک کشتی نظامی از بندراوکلند در این ایالت شدند که قرار بود یک محموله نظامی را در حمایت از عملیات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین حمل کند.

به گزارش «نیوزویک»، مرکز سازماندهی و منابع عربی که رهبری این تظاهرات را در کالیفرنیا به عهده داشته به خبرگزاری‌های محلی گفته است که حدود هزار نفر معترض و حامی مردم فلسطین در این تظاهرات گسترده علیه حمایت نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی شرکت کردند.

تصایر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی هم نشان می‌دهد که تظاهر کنندگان در بندر اوکلند در حال سردادن پیام‌هایی در حمایت از فلسطینی‌ها بوده و خواهان خروج رژیم صهیونیستی از نوار غزه هستند. در این تصاویر منتشر شده معترضان در حال بالا رفتن از کشتی کانتینربر مورد نظر بوده و برخی دیگر از معترضان هم راه خروج کشتی از بندر را بسته‌اند. ویدئوهای دیگری از درگیری شدید بین نیروهای پلیس و معترضان حامی فلسطین در کالیفرنیا حکایت دارد.

به دنبال اعتراضات اخیر، مرکز ساماندهی و منابع عربی در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: اوکلند به کمک نظامی به اسرائیل نه می‌گوید. ما از کارگران سراسر جهان می‌خواهیم که در برابر نسل کشی رژیم صهیونیستی بایستند. همین حالا آتش‌بس را برقرار کنید.

قرار است این کشتی راهی «تاکوما» شهری در ایالت واشنگتن آمریکا شود، جایی که گفته می‌شود سلاح و تجهیزات نظامی برای حمایت از رژیم صهونیستی آماده ارسال می‌‌شود.

یکی از اعضای مرکز ساماندهی و منابع عربی در این رابطه در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: کشتی مذکور حاوی محموله نظامی است و سلاح‌هایی را حمل می‌کند که قطعا برای ادامه کشتار خواهران و برادران ما در فلسطین استفاده می‌شود. بسیاری از معترضان در شبکه‌های اجتماعی هم از کارگران منطقه تاکوما خواسته‌اند که در زمان رسیدن این کشتی، محموله نظامی آن را بارگیری نکنند.

اعتراضات در حالی علیه حمایت‌های رئیس جمهور آمریکا از رژیم صهیونیستی شکل گرفته است که به گفته خبرگزاری آسوشیتد‌پرس تا روز جمعه بیش از  ۹ هزار فلسطینی در جریان عملیات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسیده‌اند.

 پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560680

مهمترین اخبار ایران و جهان: