نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 19:08

وحدت حوزه و دانشگاه از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در نشست حوزویان و دانشگاهیان استان لرستان که با موضوع نقش حوزه و دانشگاه در مقابله با جنگ ترکیبی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک روز وحدت حوزه و دانشگاه به همه اساتید، دانشجویان و طلاب اظهار داشت: هدف این است که به همگی شما که در این جلسه تشریف‌فرما شده‌اید این روز را تبریک عرض کنم و از برگزار کنندگان این جلسه اعم از حوزویان و دانشگاهیان و دبیرخانه‌ای که به همین منظور شکل گرفته تقدیر و تشکر نمایم.

وی با یادآوری اینکه وحدت حوزه و دانشگاه از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: علیرغم همه برنامه‌هایی که در طول تاریخ به خصوص در دو قرن اخیر برای ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه تدارک دیده شده بود اما با مجاهدت مجاهدانی چون شهید دکتر مفتح به شهدایی چون شهید آیت الله مطهری و شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و شهید دکتر باهنر در طول انقلاب اسلامی و در استان ما و دیگر استانها هم به برکت تلاش روحانیون، فرهیختگان و اساتید متدین دانشگاه که در مسیر وحدت حوزه و دانشگاه گام برداشتند، به اینجا رسیدیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این روز میمون و این ایام پربرکت شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در لرستان تاکید کرد: در گذشته ریاضیدانان، اطباء، منجّمان و.. . خود علماء بالله و از متفکران دینی بودند اما به علت رویدادهایی که به جای خود هم گفته و هم نوشته شده است و با برنامه‌هایی که در دو قرن اخیر نظام سلطه و زورگویان عالم برنامه‌ریزی کرده بودند این جدایی به وجود آمد.

امام‌جمعه‌ خرم‌آباد گفت: البته برنامه ریزی این کار مربوط به گردانندگان پشت صحنه دانشگاه بود وگرنه اساتید ما اساتید متدینی بودند؛ حتی قبل از انقلاب اسلامی دانشجویان، انجمن‌های اسلامی در دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور داشتند اما گردانندگان پشت صحنه دانشگاه کسانی بودند که در مسیر تفرقه قدم برمی داشتند.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی این دو نهاد، در اهداف کلی با هم همراه و همدل‌اند و برای تشکیل جامعه ای مشحون از فرهنگ دینی که علم و دین در آن حرف اول را بزند، جامعه ای پیش‌آهنگ و امام شکل بگیرد. 

شاهرخی اظهار داشت: محتوای دانشگاه باید در جهت خدمت به مردم باشد و و همچنین حوزویان در مسیر رفع نیاز های مردم فعال باشند تلاش می‌کنند.

 وی گفت: آن روزی که مردم شعارهای انقلاب اسلامی را بر سر دست گرفتند و در این مسیر برخی شهید برخی آزاده و بعضی جانباز شدند(که بعضی هنوز دردهای جراحت را با خود در جسم و روح دارند و شبانه‌روز خود را به سختی سپری می‌کنند) و سخن از استقلال گفتند، منظور از این استقلال، استقلال در همه زمینه‌ها است.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: این استقلال یعنی عدم وابستگی، یعنی تحقیقات، پژوهش، فناوری، تبدیل علم به ثروت و تجاری‌سازی علم در درون آن، استقلال، همه این مفاهیم بلند نهفته است.

 وی خاطرنشان کرد: امروز یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار که مرتباً از سوی کشورهای زورگو و اجتماع عربی، عبری، غربی تحمیل می‌شود را مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: در چنین شرایطی ما نیازمند وحدت در اهداف مشترک، اهتمام‌جدی‌حوزه‌ و‌ دانشگاه‌ در رفع مشکلات مردم خنثی‌سازی تلاش دشمنان در ایجاد شکاف در بین مردم با حاکمیت، اعتلای فرهنگ اسلامی، تلاش برای استحکام نظام اسلامی، پیاده کردن اخلاق اسلامی گسترش علم و فناوری، استقرار عدالت قضایی و اقتصادی نفی تبعیض شایسته سالاری و نفی توصیه‌های فراقانونی هستیم.

وی ادامه داد: اینها اهداف مشترکی است که حوزه و دانشگاه بعنوان یک قدرت واحد با آنها می‌توانند در جنگ ترکیبی در مقابل زورگویان عالم بایستند و پیروز شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 920536

مهمترین اخبار ایران و جهان: