نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 11:28

آغاز به کار نخستین پژوهشکده بین‌المللی لجستیک کشور در سرخس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: نخستین پژوهشکده بین‌المللی لجستیک کشور، کار خود را در منطقه ویژه اقتصادی سرخس آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا کلائی اظهار کرد: نخستین پژوهشکده بین‌المللی لجستیک کشور، کار خود را در منطقه ویژه اقتصادی سرخس آغاز کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: در این پژوهشکده که به‌صورت متمرکز در حوزه جاده ابریشم فعالیت می‌کند، قرار است با همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران، طرح‌هایی با محوریت لجستیک و با هدف رفع گلوگاه‌های حمل‌ونقل از این منطقه اجرا شود.

وی گفت: افزایش ظرفیت ترانزیت و توسعه منطقه، ایجاد هماهنگی بین‌المللی برای استفاده از توانمندی دانشگاه‌های حوزه جاده ابریشم و کمک به تعریف طرح‌های سرمایه‌گذاری جذاب را از جمله مزیت‌های این پژوهشکده عنوان کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: امروز نیز با حضور معاونت علمی ریاست جمهوری، تفاهم‌نامه‌ای میان منطقه ویژه اقتصادی سرخس و دانشگاه علم و صنعت ایران امضا خواهد شد تا با همکاری این مجموعه که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایران در حوزه حمل‌ونقل و لجستیک به‌شمار می‌رود، طرح‌های علمی در این عرصه تعریف و اجرا شود.

باتوجه به ظرفیت‌های موجود در این منطقه به عنوان دروازه ورود به کشور‌های آسیای میانه، نیاز به وجود پژوهشکده‌ای تخصصی در حوزه حمل‌ونقل و لجستیک در سرخس احساس می‌شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 919480

مهمترین اخبار ایران و جهان: