نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 20:28

برای افزایش آمار ازدواج در فیروزکوه از هویت بومی استفاده شود

فیروزکوه- فرماندار فیروزکوه گفت: برای افزایش آمار و ساماندهی ازدواج دستگاههای مرتبط باید از هویت فرهنگی بومی شهرستان استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری منش عصر یکشنبه در حاشیه نشست کمیته سامان ازدواج فیروزکوه در جمع خبرنگاران گفت: فرهنگ غنی و بومی یکی از مناسب‌ترین ظرفیت‌های شهرستان است که می‌توانیم ساماندهی ازدواج را به سمت و سوی مناسبی هدایت کنیم.

وی ادامه داد: بخشی از آسیب‌های اجتماعی به ناکامی‌های فردی مانند طلاق و مشکلات بین زوجین و یا بالا رفتن سن ازدواج مرتبط می‌شود.

فرماندار شهرستان فیروز کوه ادامه داد: در برخی از موارد آسیب‌های اجتماعی که در محدوده جغرافیایی شهرستان رخ می‌دهد نقش طلاق پر رنگ می‌باشد و این موارد باید موشکافانه و دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

حیدری منش با بیان اینکه در حال حاضر نسبت آمار ازدواج به جمعیت شهرستان فیروزکوه در استان تهران بالاترین است، خاطرنشان کرد: این آمارها نباید ما را از اقدامات مناسب برای ساماندهی ازدواج بازدارند و در دولت سیزدهم حمایت از خانواده و افزایش جمعیت در اولویت قرار دارد.

وی تاکید کرد: باید با پژوهش مسئله محور آسیب‌های ازدواج در شهرستان را بررسی کنیم تا مشخص شود چه مسائلی منجر به کاهش آمار ازدواج و در پی آن کاهش جمعیت می‌شوند.

فرماندار فیروز کوه یادآور شد: بررسی وضعیت هزینه‌های مراسمها، ارائه ظرفیت ادارات و دستگاه‌ها برای تسهیلگری ازدواج و استفاده از ظرفیت اداره اوقاف و امور خیریه برای شناسایی و کمک گرفتن از واقفان با نیت کمک به ازدواج راهکارهایی برای تسهیل گری در ازدواج است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 933780

مهمترین اخبار ایران و جهان: