نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 19:38

رسانه‌ها ابزار دشمن برای بی اعتقاد کردن جوانان نسبت به اسلام است

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: دشمن با بهره گیری از ابزار رسانه و فضای مجازی برنامه‌های متعددی برای تضعیف اعتقادات دینی جوانان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری عصر چهار شنبه در همایش بصیرتی ائمه جماعات شهرستان بجنورد که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: مساجد از ابتدای انقلاب اسلامی همواره نقش ویژه ای در وحدت و پیروزی مسلمانان در برابر توطئه‌های دشمنان داشته اند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: بنابراین از این ظرفیت برای تقویت ارزش‌های دینی نسل جوان در برابر تهاجم فرهنگی دشمن استفاده شود.

وی افزود: دشمن در سال‌های اخیر با بهره گیری از ابزار رسانه و فضای مجازی برنامه‌های متعددی برای تضعیف اعتقادات دینی جوانان اجرایی کرده است و هدفی جز بی تفاوتی این قشر نسبت به ارزش‌های اسلامی ندارد.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: متأسفانه دشمنان با بازنشر برخی اخبار و فیلم‌های دروغ در فضای مجازی بر اذهان برخی از جوانان ما نیز تأثیر گذاشته اند و ایجاب می‌کند برای مقاوم سازی در برابر این هجمه‌های فرهنگی همه پای کار بیایند و با ارائه برنامه‌هایی مطلوب قشر جوان به سمت مساجد جذب شود.

امام جمعه بجنورد برخورد مناسب با جوانان، برقراری جلسات ویژه این قشر، اهمیت و توجه به موقعیت آن‌ها در مساجد و تقویت پایگاه‌های بسیج در مساجد را از جمله راهکارهای جذب جوانان دانست.

وی با بیان اینکه دشمنان این روزها اسلام هراسی را به شکلی جدی دنبال می‌کنند، گفت: کینه غربی‌ها نسبت به اسلام امری تاریخی است و جهان غرب از زمان جنگ‌های صلیبی و پیشرفت‌هایی که مسلمانان در جهان داشتند نسبت به اسلام کینه دارند.

حجت الاسلام نوری در پایان بیان کرد: این روزها نیز به دلیل ترس از گسترش اسلام در جهان، متأسفانه اقدام به آتش زدن قرآن و یا طراحی کاریکاتورهایی علیه مسلمانان می‌کنند تا به خیال خود با این عمل نابخردانه از گرایش به اسلام جلوگیری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1028280

مهمترین اخبار ایران و جهان: