نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 15:46

صادرات ۳۹۰ میلیون دلاری کالا از گمرکات خراسان جنوبی

بیرجند-مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری حدود ۳۹۰ میلیون دلار کالا صادرات از طریق گمرکات خراسان جنوبی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کوهگرد صبح دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ۳۵ درصد صادرات کشور از نظر ارزش و ۵۰ درصد آن از نظر وزنی از طریق گمرکات خراسان جنوبی صورت می‌گیرد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه محوریت کار در گمرکات بر سلامت و شفافیت است، بیان‌کرد: در دهه فجر سال جاری دستگاه ایکس ری پرسرعت گمرکات استان افتتاح شد که نقش مهمی در جلوگیری از توقف کامیون‌ها ایجاد می‌کند.

کوهگرد ادامه داد: در خراسان جنوبی ۱۰ واحد گمرکی داریم که در مرز، داخل استان و واحدهای تولید ارائه خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه محور کار ما در گمرکات بر افزایش صادرات و ترانزیت کالا است، گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری حدود ۳۹۰ میلیون دلار صادرات از نظر ارزش و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن صادرات از نظر وزنی از طریق گمرکات خراسان جنوبی داشته‌ایم.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه صادرات ما به افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و عراق بوده است، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری میزان مسافر ورودی از گمرکات خراسان جنوبی برای بحث‌های درمانی و تجاری افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه ترانزیت از گمرکات خراسان جنوبی به صورت عام انجام می‌شود، بیان کرد: البته میزان واردات ما قابل توجه نبوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1046336

مهمترین اخبار ایران و جهان: