نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 13:23

گوشت گرم وارداتی با قیمت پایین‌تر از یکشنبه در استان مرکزی توزیع می‌شود

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان مرکزی از آمادگی کامل استان برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز مردم استان در ماه مبارک رمضان و ایام عید خبر داد.

عباس صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: ذخیره کافی برای تامین گوشت مورد نیاز مردم در ایام ماه رمضان صورت گرفته و مشکلی در تامین گوشت در استان نداریم.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ذخیره کافی برای ایام پیشرو صورت گرفته و مردم نگران تامین گوشت قرمز و مرغ نباشند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان مرکزی با بیان اینکه این مرکز در سال جاری ۲ هزار تن گوشت منجمد، یک‌هزار و ۲۰۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۱۵۰ تن گوشت گوسفندی و ۶۵۰ تن گوشت گوساله در استان توزیع کرده است، بیان کرد: این اقلام با قیمت مصوب دولتی توزیع و در اختیار مردم قرار گرفته است.

صالحی گفت: همچنین تاکنون یک‌هزار و ۳۵۰ تن گوشت مرغ، ۶۲۵ تن گوشت قرمز شامل ۱۲۰ تن گوشت گوسفندی و ۵۰۰ تن گوشت گوساله در استان ذخیره سازی شده است.

وی با اشاره به خرید دام در سال جاری نیز اظهار کرد:  امسال و با هدف حمایت از تولیدکنندگان 8 هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین خریداری شد که منجر به ذخیره سازی ۸۰۰ تن گوشت منجمد شد.

 به گفته وی استان مرکزی سالانه ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر تولید و روانه بازار می‌کند.

به گزارش فارس پیش از این نیز رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از آغاز توزیع گوشت گرم در استان خبر داده بود.

علی صفری اظهار کرد:در بخش تنظیم بازار از همان ابتدا که روند قیمت گوشت قرمز افزایشی شد، پشتیبانی امور دام اقدام به توزیع گوشت‌های منجمدی که در استان موجود بود(گوشت‌هایی که پیش از این از دامداران خریداری و نگهداری شده بود) کرد و تاکنون بیش از ۲۵۰ تن گوشت منجمد در استان توزیع شده است و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: واردات گوشت گرم به استان بعد از توزیع در تهران به مطالبه عموم مردم تبدیل و با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد تا گوشت گرم هم به استان وارد و توزیع شود.

وی با بیان اینکه واردکننده و مباشر آن بخش خصوصی است افزود: گوشت گرم از یک تا دو ماه قبل از طریق یکی از فروشگاه‌ها به صورت بسته‌بندی وارد شد که قیمت آن حدود ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزار تومان بود.

رییس جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در حال حاضر یکی دیگر از شرکت ها وارد کننده، گوشت با قیمت پایین تر وارد می‌کند که قرار است با توجه به قول‌هایی که داده شده از یکشنبه واردات آن به استان نیز آغاز شود.

صفری ادامه داد: به طور قطع از یکشنبه در ابتدا واردات گوشت گوساله گرم و سپس گوشت گوسفندی صورت می‌گیرد و از طریق فروشگاه‌ها در دسترس عموم خواهد بود و محدودیتی نیز در میزان توزیع آن وجود ندارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1046180

مهمترین اخبار ایران و جهان: