نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 17:19

آغاز آماده‌باش آتش نشانان / استقرار خودروهای عملیاتی در 32 نقطه شهر زنجان

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه آماده باش سه روزه آتش نشانان آغاز شده است، گفت: آتش نشانان در 32 نقطه شهر مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید امیرفضلی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان به آماده‌باش 97 نیروی عملیاتی، 13 نیروی ستادی و 20 انتظامات فیزیکی به مناسبت چهارشنبه آخر سال اشاره و اظهار کرد: همچنین آتش نشانان در 32 نقطه شهر به صورت خودرویی، موتوری و ایستگاهی آماده باش خواهند بود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به آغاز آماده‌باش سه روزه آتش‌نشانان، اضافه کرد: از ساعت 17 روز چهارشنبه آخر سال استقرار آتش‌نشانان در محل‌های تعیین شده آغاز می‌شود.

وی به والدین توصیه کرد: در روزهای آخر سال مراقبت بیشتری در رفت و آمد، بازی و سرگرمی‌های فرزندان خود داشته باشند و در صورت مشاهده مواد محترقه و یا مشکوک در لوازم فرزندان، این مواد را از منزل خارج کنند.

امیرفضلی با اشاره به ممنوعیت قانونی تولید و خرید و فروش مواد محترقه و منفجره، تصریح کرد: والدین باید با گوشزد کردن خطرات جانی و مالی ناشی از انفجار این مواد و ارائه توصیه‌های ایمنی لازم فرزندان خود را به پرهیز از دست زدن به این بازی‌های خطرناک ترغیب کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان به مردم به ویژه نوجوانان و جوانان توصیه کرد: از آتش زدن لاستیک و کارتن در محوطه مجتمع‌ای مسکونی، کوچه‌ها و خیابان‌ها اجتناب کنند و والدین و بزرگترهای نیز مواظب فرزندان خود باشند تا حادثه تلخ و ناگواری در آستانه سال جدید اتفاق نیفتد و از رانندگان نیز خواست به محض مشاهده خودروهای آتش‌نشان و اورژانس، بلافاصله خودرو را به منتهی الیه سمت راست هدایت کنند تا مانع از رسیدن به موقع و سریع امدادرسانان به محل حادثه نشوند.

وی از دارندگان خودروها نیز خواست  (قبل از آغاز آیین چهارشنبه آخر سال)  در صورت امکان از تردد غیرضرور در سطح شهر خودداری کنند و حتی الامکان خودروها را در کوچه و خیابان پارک نکنند و خانواده‌ها و مغازه‌داران نیز در صورت داشتن شلنگ آب و کپسول‌های اطفای حریق آنها را در دسترس قرار دهند تا در صورت وقوع آتش سوزی، کنترل اولیه را تا رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه انجام دهند.

امیرفضلی با بیان اینکه خط تلفن‌های این سازمان بسیار محدود هستند، تصریح کرد: افراد باید هنگام وقوع حوادث با تلفن ۱۲۵ و در صورت درخواست کار کارشناسی، راهنمایی و مشاوره ایمنی نیز با خط ۳۳۴۴۴۴۴۴ ستاد فرماندهی تماس برقرار کنند و بی مورد خط ۱۲۵ که مختص حادثه است را اشغال نکنند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1090980

مهمترین اخبار ایران و جهان: