نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 14:17

سنت احسان و نیکوکاری در جامعه نهادینه شود

اردستان-امام جمعه اردستان گفت: لازم است احسان و نیکوکاری به عنوان یک سنت حسنه فرهنگسازی و نهادینه شود و در این صورت قطعاً در جامعه نیازمندی پیدا نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری پیش از ظهر یک‌شنبه در مراسم نواختن زنگ نیکوکار، در مدرسه مصطفوی اردستان اظهار داشت: کمیته امداد همانگونه که از نامش پیداست مؤسسه‌ای است که به قصد کمک رسانی به نیازمندان تشکیل شده و نیازمندان واقعی را تحت پوشش قرار می‌دهد

وی افزود: کمیته امداد، ادامه کمک‌رسانی ائمه معصوم بوده است چرا که کمک رسانی به فقیران و محرومان در زمان امامان ما نیز همچون حضرت علی (ع) و دیگر ائمه وجود داشته است و همچنین در آیات قرآن کریم نیز خداوند به عدالت و احسان دستور داده است.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: امداد و مددرسانی به دیگران در بخش‌های مختلف انجام می‌شود و در شهرستان اردستان نیز افرادی هستند که ماهانه به چند هزار یتیم و یا افراد نیازمند کمک می‌کنند.

حجت الاسلام دهشیری تاکید کرد: اگر ما بتوانیم سنت احسان و نیکوکاری را رشد دهیم قطعاً در جامعه ما نیازمندی پیدا نخواهد شد و خوب است که در آستانه سال نو با نیکوکاران دیدار داشته و آنان را به این امر تشویق کنیم.

آموزش فرهنگ احسان و نیکوکاری به دانش‌آموزان

همچنین، احمد خاکسار مهابادی رئیس آموزش و پرورش اردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مراسم جشن نیکوکاری و نواختن زنگ نیکوکاری به صورت نمادین و با حضور مسئولان شهرستان در دبستان مصطفوی اردستان برگزار شد همچنین بقیه مدارس شهرستان نیز این مراسم را خواهند داشت.

وی یادآور شد: هدف از برگزاری این مراسم‌ها، کمک به افراد نیازمند و خانواده‌های محروم بوده همچنین فرهنگ احسان و نیکوکاری نیز به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1074180

مهمترین اخبار ایران و جهان: