نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 18:32

بیش از 950 هزار نفر مرز خسروی را برای تردد انتخاب کردند

جانشین ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: بحمدالله امسال بیش از 950 هزار نفر مرز خسروی را برای تردد انتخاب کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی شعبانی جانشین ستاد اربعین ضمن اشاره به روان بودن موج بازگشت زائران اظهار کرد: بحمدالله تاکنون تردد زوار از مرز بین‌المللی خسروی به‌صورت روان و بدون مشکلی صورت گرفته است. لذا با توجه به موج بازگشت زائران اربعین در مرز خسروی شاهد ترافیک جمعیتی نبوده‌ایم.

وی افزود: خدمت‌رسانی به زائران در مسیر بازگشت همچنان ادامه دارد.

جانشین ستاد اربعین استان کرمانشاه عنوان کرد: آمار تردد از مرز بین‌المللی خسروی در امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته و از مرز 950 هزار زائر گذشت.

رئیس کمیته اتباع خارجی ستاد اربعین استان کرمانشاه ضمن اشاره به سهولت تردد در مسیرهای منتهی به مرز و امنیت آن، گفت: امنیت خوبی که در مسیر تردد زوار در خاک ایران و عراق وجود داشت، مرز خسروی را به یکی از بهترین مرزهای شش‌گانه زیارتی تبدیل کرده است.

وی افزود: از ابتدای مراسم اربعین تردد اتباع خارجی از مرز خسروی به مرز ده هزار زائر رسیده است که بیش از ۶۵۰۰ نفر از اتباع خارجی از مرز خسروی به کربلا عزیمت و بیش از سه هزار نفر نیز از این مرز بازگشته‌اند.

مرز بین‌المللی خسروی امسال با توجه به بهبود زیرساخت‌ها، تسهیلگری تردد زوار نسبت به سال گذشته و شرایط جغرافیایی نسبتاً خوب در میان مرزهای شش‌گانه زیارتی به رتبه سوم تردد زوار در اربعین حسینی رسیده است و پیش‌بینی‌شده است که در سال آتی آمار 950 هزار تردد زوار به 1 میلیون و پانصد هزار زائر برسد

انتهای پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 1491736

مهمترین اخبار ایران و جهان: