نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 22:13

دغدغه خبرنگاران در راستای اعتلای فرهنگ اربعین ستودنی است

ایلام-استاندار ایلام گفت: دغدغه خبرنگاران در راستای اعتلای فرهنگ اربعین ستودنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام عصر یکشنبه در قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مهران با حضور رسانه‌ها و خبرنگاران گفت: دغدغه اصحاب رسانه و خبرنگاران در راستای اعتلای فرهنگ اربعین ستودنی است، تعصب دینی و دلدادگی به اربعین به گونه‌ای رقم خورده که علیرغم همه کمبودهای ناشی از دوران دفاع مقدس اما امروز به نگینی ارزشمند تبدیل شده که نشانه سلحشوری، شجاعت، از خود گذشتگی، وحدت و انسجام است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها به خوبی هویت دینی و مذهبی ایلام را به نمایش و به رشته تحریر درآوردند، اظهار کرد: مردمان این دیار به واسطه دلدادگی به اهل بیت (ع) و نظام و انقلاب اما در این ایام به خوبی پای کار آمدند و پایتخت خادمان سیدالشهداء را به خوبی معنا کردند.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه اربعین، نقطه اتصال میان همه مذاهب است، ادامه داد: برپایی این حماسه عظیم در جهان اسلام افتخاری بزرگ برای استان ایلام است.

استاندار ایلام تصریح کرد: در طی این مدت، تبلیغاتی در خصوص مرز مهران صورت گرفت تا محوریت این مرز کمرنگ شود اما نه تنها این‌گونه نشد، بلکه ارتقاء پیدا کرد.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۵۴۰ هزار نفر از استان ایلام و مرز مهران عبور کردند و میزان کل مترددین به بیش از ۲ میلیون نفر رسیده است، این میزان در طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: هر نفر می‌تواند در این حماسه نقش آفرینی کند، لذا باید در همه میدان‌ها باشیم و این خلق حماسه‌ها و کارهای بی‌بدیل فرهنگی و اجتماعی ثبت و ضبط بشود و قلم فرسایی کرد، تولیدات باید افزایش یابد و به شرایط کنونی محدود نشود.

بهرام‌نیا با بیان اینکه میدان مغناطیسی اربعین باید با کارهای فرهنگی و هنری تقویت شود بیان کرد: این مهم نیازمند وارد میدان شدن تمامی فعالان فرهنگی و اجتماعی است، مطالعات احداث شهرک ویژه‌ای در این رابطه در مهران در دست اقدام است و به مرور و متناسب با اعتبارات، نسبت به ساخت و ساز و بهره‌برداری از این مکان‌ها در این شهرک اقدام خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه صحبت‌های خود به توسعه زیرساخت‌های اربعین در استان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در مدت کمتر از دو سال، شش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های اربعین در استان هزینه شده که منجر به رضایتمندی زوار از توسعه این زیرساخت‌ها در مقام مقایسه با گذشته شده است.

وی در ادامه ابراز کرد: اصحاب رسانه و مطبوعات استان در مقیاس ملی از جایگاه خوبی برخوردار هستند و باید این جایگاه ارتقاء یابد، رسانه‌ها به خوبی پای کار آمدند و به خوبی اطلاع‌رسانی کردند که از صمیم قلب از زحمات این قشر زحمت‌کش قدردانی می‌کنم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1483780

مهمترین اخبار ایران و جهان: