نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 13:25

پویش نایب‌الشهید اربعینی‌ها ۷ ساله شد

مسؤول بین‌الملل موکب نایب الشهید با اشاره به اینکه ۷ سال قبل پویش زیارت به نیابت شهدا را آغاز کردیم، گفت: این طرح در ابتدای امر با حمایت مقام معظم رهبری همراه شد و به درخواست زائر کارت مخصوص آن شهید صادر و تحویل داده می‌شود.

زینب طیبی، مسؤول بین‌الملل موکب نایب‌الشهید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مسیر نجف به کربلا اظهار داشت: اعتقاد ما این است که زیارت اربعین و پیاده‌روی آن یک رویداد فرهنگی و زمینه‌ساز ظهور است. در این مسیر بهترین الگو شهدا هستند.

وی با اشاره به اینکه ۷ سال قبل پویش زیارت به نیابت شهدا را آغاز کردیم گفت: این طرح در ابتدای امر با حمایت مقام معظم رهبری همراه شد و حتی ایشان تبرکی نیز برای کار ما هدیه دادند.

طیبی گفت: در این طرح هر زائر نایب الزیاره یک شهید می‌شود که این اتفاق زمینه‌ساز ارتباط و انس او با این شهید است و حتی بعد از اربعین و در زندگی هم با او مانوس است.

مسؤول بین الملل موکب نایب‌الشهید گفت: اطلاعات تمام شهدا از سوی بنیاد شهید در اختیار ما قرار دارد و به درخواست مردم کارت مخصوص صادر و تحویل داده می‌شود. علاوه بر آن باتوجه به استقبال مردم کارت آماده نایب زیارتی شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را هم آماده داریم و براساس درخواست ارائه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امسال خادمانی از ۱۵ کشور که همه از تاثیرگذاران و لیدرهای فرهنگی کشور خود هستند در موکب اصلی ما در عمود ۴۹۴ حاضر هستند گفت: در سال‌های گذشته به واسطه حضور این خادمان با زائران ۱۰۰ کشور جهان در این موکب ارتباط گرفتیم و گفتگو کردیم.

طیبی گفت: در فرودگاه امام خمینی(ره) نیز یک موکب داریم و الحمدلله این پویش فراگیر شده است و در طول مسیر موکب‌های بسیاری این طرح را عملیاتی می‌کنند. حتی در استان‌های دیگر هم موکب‌های با این موضوع فعال است.

مسؤول بین الملل موکب نایب‌الشهید در پایان با اشاره به حضور شهید ابومهدی المهندس در این موکب گفت: این شهید طرح ما را تایید کرد و اثرگذار دانست و از ما حمایت کرد.

تصاویری از این موکب را ببینید:

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484780

مهمترین اخبار ایران و جهان: