نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 09:03

افتتاح توسعه فیبر نوری تمام شهرستان‌های گلستان با حضور رئیس جمهور

استاندار گلستان گفت: طرح ملی فیبررسانی به منازل و مناطق مورد نظر در همه شهرهای استان با 8 هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال توسط یک‌ شرکت پیمانکار بومی به سرانجام رسیده و در سفر رییس جمهور به گلستان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

علی‌محمد زنگانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، اظهار کرد: یکی از مسائل بسیار مهمی که در توسعه استان گلستان موثر است، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به ویژه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات، اینترنت پرسرعت و بهره‌‌مندی از امکانات و دانش روز است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف و چشم‌اندازهای ما در استان گلستان تبدیل شدن استان به گلستان هوشمند است و ابزار این هوشمند شدن توسعه شبکه ملی اطلاعات و زیرساخت فیبر نوری است.

استاندار گلستان بیان کرد: خوشبختانه با تلاش دولت و مشارکت بخش خصوصی، توسعه شبکه فیبر نوری در تمامی شهرستان‌های استان اجرا شده و این پروژه با حضور رئیس جمهور در گلستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

زنگانه با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده منطقه آزاد و شهرک هزار هکتاری و پایانه مرزی و شهرهای تازه تاسیس باید هوشمندسازی شوند، گفت: اجرای توسعه شبکه فیبر نوری در تمام شهرستان‌های استان با ۸ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال توسط یک‌ شرکت پیمانکار بومی به سرانجام رسیده است.

وی تاکید کرد: نگاه ما بر این است بتوانیم با بهره‌گیری از توان نیروهای داخلی به ویژه نیروها و شرکت‌های داخل استان گلستان اقدامات بزرگی را انجام دهیم که اجرای فیبر نوری در کل استان نمونه‌ای از این اقدامات است.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484180

مهمترین اخبار ایران و جهان: