نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 15:53

لبیک جاماندگان کربلا در بردسکن

همایش بزرگ پیاده روی اربعین با حضور عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین در شهرستان بردسکن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن؛ جاماندگان کربلا در شهرستان بردسکن مسیر پنج کیلومتری شهدای گمنام ، بلوار امام رضا (ع) به سمت بلوار سید طاهر تا امامزاده سید طاهر(ع) این شهرستان را  بصورت پیاده روی طی مسیر کردند امسال نیز همانند سنوات گذشته آیین راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) با حضور عاشقان دلباخته آن حضرت  با شکوه تر از سال گذشته در بردسکن برگزار شد و مردم شهیدپرور شهر  بردسکن  با شعور و شعف از همان دقایق اولیه صبح در کنار گلزار شهدای گمنام  ارادات خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند.

دراین مکان پس از زمزمه زیارت عاشورا  شرکت کنندگان  مسیر 5 کیلومتری  شهدای گمنام را تا امامزاده سید طاهر عاشقانه با زمزمه  عاشورایی و با نوای یا حسین طی کردند.

 

در مسیر پیاده‌روی موکب‌های مختلف فرهنگی و مذهبی و موکب‌های دیگر ی نیز وظیفه پذیرایی از زائرین اربعین را برعهده داشتند.

در تجمع سالروز اربعین حسین بردسکن، علاوه بر خانواده های معظم شهدا، ایثارگران کلیه اقشار مختلف مردم  ودر کنار آنان امام جمعه ، فرماندار واعضای شورای تامین واداری شرکت داشتند.

این برنامه که توسط شورای هیئات مذهبی بردسکن برنامه ریزی شده بود، بیش از 30 هیات عزاداری واز نهاد های فرهنگی با برپایی موکب هر یک ایفای برنامه خود  را داشتند.

شرکت کنندگان با تجمع در امامزاده سید طاهر به سخنرانی حجت الاسلام امینی امام جمعه بردسکن گوش فرا دادند.

اجرای نوحه خوانی ونمایش اربعین از جمله برنامه های روز اربعین در امامزاده سید طاهر بردسکن بود.

پایان پیام/۷۰۰۵۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1488236

مهمترین اخبار ایران و جهان: