نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 08:31

موانع کاهش هدررفت آب در استان فارس بررسی شد

با حضور مدیرکل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشترکین و کاهش هدررفت آب شرکت مهندسی آبفا کشور و معاونین شرکت آبفا استان فارس، موانع کاهش هدر رفت آب و کاهش آب بدون درآمد در شهرها و روستاهای استان فارس مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی سیدزاده، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشترکین و کاهش هدر رفت شرکت آبفا کشور که به منظور بررسی مسائل و موانع کاهش هدررفت آب و آب بدون درآمد در شهرها و روستاهای استان فارس به این استان سفر کرده بود، در جلسه ای با معاونان و مدیران آبفا فارس درخصوص موانع موجود در مسیر کاهش آب بدون درآمد و هدر رفت آب به بحث و تبادل نظر پرداخت.

سید زاده در این جلسه اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی گرم و خشک کشور و خشکسالی های سنواتی که متأثر از کمبود بارش باران طی سالهای متوالی است، بسیاری از نقاط کشور با خشکسالی و تنش آبی دست در گریبان است که متأسفانه استان پهناور فارس نیز از این حیث مستثنی نیست.

وی اضافه کرد: با عنایت به وضعیت خاص جوی و شرایط اقلیمی فارس جلوگیری از هدر رفت آب و کاهش آب بدون درآمد باید به عنوان یک راه حل برای مقابله با کم آبی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشترکین و کاهش هدر رفت آب شرکت مهندسی آبفا کشور به تبیین راهکارهای اجرایی درخصوص کاهش آب بدون درآمد پرداخت و همچنین نقش و جایگاه مدیریت مصرف و روش های نگهداشت تاسیسات آب شرب را حائز اهمیت بسیار توصیف کرد.

وی در بخش پایانی بیانات خود اقدامات شرکت آبفا فارس در این خصوص را قابل قبول و شایسته تقدیر دانست.

در ادامه این جلسه هریک از معاونین حاضر در جلسه و مدیران ستادی شرکت آبفا فارس طی گزارشی اهم اقدامات انجام گرفته و موثر در کاهش هدررفت آب در حوزه خود را تشریح کردند.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1478180

مهمترین اخبار ایران و جهان: