نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 01:13

رئیس جمهور پس از یک روز پرکار در اصفهان به تهران بازگشت

آیت الله رئیسی ساعت ۸ صبح روز جمعه برای بازدید و افتتاح چند پروژه بزرگ عمرانی و حضور در آیین افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) وارد فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان سفر کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دقایقی پیش، پس از یک روز پرکار در اصفهان به تهران بازگشت.

آیت الله رئیسی ساعت ۸ صبح روز جمعه هفتم مهرماه برای بازدید و افتتاح چند پروژه بزرگ عمرانی و حضور در آیین افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) وارد فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان شد.

رئیس جمهور که در این سفر یک روزه شماری از اعضای هیأت دولت او را همراهی می‌کردند در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان مورد استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت.

رئیس جمهور پس از ورود به فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به منطقه کمشچه در شهرستان برخوار رفت و از مرحله نخست خط انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان بازدید و دستور آغاز عملیات اجرایی مرحله دوم این طرح را صادر کرد.

آیت الله رئیسی در نخستین برنامه کاری خود در سفر به استان اصفهان از پیمانکاران و کارکنان طرح انتقال آب دریای عمان به اصفهان تشکر و قدردانی کرد.

رئیس جمهور گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که زمان اجرای این طرح به یک سوم کاهش پیدا کرده است و این آبرسانی مسئله بسیار مهمی است.

سپس آیت الله رئیسی به شهرستان مبارکه رفت تا فاز اول نیروگاه فولاد مبارکه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات را افتتاح کند. ظرفیت کلی این نیروگاه ۹۱۴ مگاوات است.

این نیروگاه ایرانی پیشرفته با راندمان بالا و رعایت مسائل زیست محیطی با کاهش آلایندگی به میزان ۱۵ درصد به دست صنعت گران و مهندسان ایرانی با مشارکت ۷۶ شرکت در تامین، ساخت و نصب تجهیزات ساخته شده است.

رئیس جمهور بعد از ظهر امروز به شهرستان شاهین شهر رفت و در این شهرستان، پروژه تصفیه گازوییل (DHT) پالایشگاه اصفهان را به طور رسمی به بهره‌برداری رساند.

از جمله دستاوردهای این پروژه می توان به تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه گازوییل و سوخت پاک مطابق با استاندارد یورو ۵، جلوگیری از انتشار ۳۰۰ تن گوگرد در روز در هوای کلان‌شهرهای کشور و کاهش گوگرد گازوییل تولیدی پالایشگاه به کمتر از ppm۱۰ اشاره کرد.

دیدار با حضرت آیت الله مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان یکی دیگر از برنامه های آیت الله رئیسی در اصفهان بود.

آخرین برنامه کاری آیت الله رئیسی در سفر یک روزه به استان اصفهان حضور در مراسم افتتاحیه جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) مشهور به نوبل اسلامی بود.

رویداد بزرگ و بین المللی  که بیش از ۱۵۰ دانشمند برتر جهان اسلام در آن حضور داشتند و رئیس جمهور در جمع آنان سخنرانی کرد.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1519680

مهمترین اخبار ایران و جهان: