نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 12:28

ترانزیت سه هزار و ۷۹۳ دستگاه کامیون از گمرک ماهیرود

بیرجند-مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: سه هزار و ۷۹۳ دستگاه کامیون به وزن ۱۰۴ هزار و ۵۴۳ تن کالا طی ۱۰ ماه گذشته از گمرک ماهیرود تزانزیت شده است.

محمد کوه گرد در گفت و گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای سال ۳۹۰ میلیون دلار کالا از خراسان جنوبی صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وزن کالاهای صادراتی از ابتدای سال یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۵۳۷ تن بوده است، بیان کرد: این کالاها به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق و قزاقستان صادر شده است.

کوه گرد ادامه داد: عمده این اقلام شامل سیمان، گازوئیل، هیدروکربن سبک، صیفی جات، روغن تقطیری و کاشی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در ده ماهه سال جاری سه هزار و ۷۹۳ دستگاه کامیون به وزن ۱۰۴ هزار و ۵۴۳ تن شامل آرد، شکر، گازوئیل، نخود و …از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است، افزود: با توجه به تأثیری که ترانزیت بر رونق اقتصادی بر منطقه دارد، تلاش ما بر افزایش این آمار در ماه‌های آتی است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: این کالاها از کشورهای روسیه، هند، اندونزی، جمهوری آذربایجان و ترکیه به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

کوه گرد با اشاره به اینکه تلاش ما بر تسهیل روند صادرات از خراسان جنوبی است و در این زمینه حامی تجار هستیم، یادآور شد: از ابتدای امسال به ۳۰ هزار و ۴۳۶ مسافر ورودی و ۱۸ هزار و ۴۲۰ مسافر خروجی از گمرک ماهیرود خدمات گمرکی ارائه شده است.

وی افزود: گمرکات خراسان جنوبی به طور مستمر و بدون فقیه کار ورود و خروج کامیون‌های تجاری و مسافران از مرز را انجام می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1014680

مهمترین اخبار ایران و جهان: