نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 20:12

مسجد، خاستگاه انقلاب اسلامی است/ ۱۳۰ مسجد در خراسان‌شمالی میزبان معتکفین

رئیس ستاد کانون‌های مساجد خراسان شمالی گفت: مساجد، خاستگاه انقلاب اسلامی بوده‌اند به همین دلیل جشن های دهه فجر در مساجد برگزار می شود تا محور سرور و شادی در این ایام در مسجد فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز، حجت الاسلام حبیب پاکدامن، رئیس ستاد کانون‌های مساجد خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران، نجات مردم از بردگی طاغوت و حرکت به سوی نور ولایت بوده است. 

وی با اشاره به اینکه خاستگاه انقلاب اسلامی ایران در مسجد بوده است، گفت: براین اساس جشن های دهه فجر در مساجد برگزار می شود تا محور سرور و شادی در این ایام در مسجد فراهم شود. 

رئیس ستاد کانون‌های مساجد خراسان شمالی افزود: براساس جلسه های مختلفی که در کمیته مساجد برگزار شده، رویکرد این بوده که انقلاب که مردم پایه است، جشن ها باید مردمی برگزار شود، دستگاه ها بستر سازی کنندو مردم نقش آفرین باشند. 

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های محوری این ایام، ۱۰ جشن ۱۰ مسجد است که در طول ۱۰ شب در مرکز استان برپا می شود و سایر مساجد نیز برنامه های مختص به محله شان را اجرایی می کنند. 

این مقام مسئول ابراز داشت: جشنواره فجر انقلاب با رویکرد مردمی برای تشکیل گروه های مردمی جهت آذین بندی محلات و مساجد تشکیل شده است. 

وی همچنین از برگزاری مراسم اعتکاف در ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: مراسم اعتکاف در ۹۰ مسجد روستایی و ۴۰ مسجد شهری برنامه ریزی شده است. 

حجت الاسلام پاکدامن همچنین به برگزاری کاروان جشن و شادی در روستاهای منطقه گیفان اشاره کرد و افزود: راه اندازی ایستگاه شورآفرینی در شب ۲۲ بهمن، اکران فیلم در شهر و روستا، جشن تکبیر در شب ۲۲ بهمن و جشن تکلیف دانش آموزی بخشی از برنامه های اجرا شده در این ایام هستند. 

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1011080

مهمترین اخبار ایران و جهان: