نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 12:52

امدادرسانی به ۳۰۳ نفر سیلزده در ۲۷ روستای منطقه سیستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به ۳۰۳ نفر سیلزده در ۲۷ روستا در شهرستان‌های زابل، هیرمند،نیمروز، زهک و هیرمند در شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، علیرضا میربهاءالدین اظهارداشت: بر اثر بارندگی و جاری شدن سیل در مناطق شمالی استان خدمات امدادرسانی توسط ۶۲ نجاتگر و کارکنان در قالب ۱۶ تیم عملیاتی انجام شد.

وی ادامه داد: در این مدت اقلامی از قبیل چادر امدادی، پتو، نایلون،کنسروجات، بسته غذایی ۷۲ ساعته،والور، برنج و چای بین آسیب دیدگان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک ۲۷ پایگاه ثابت و ۶ پایگاه موقت در استان با ۲۱۰ نفر امدادگر برای خدمات رسانی به شهروندان و مسافران فعال است.

وی اظهارداشت: نیروهای امدادی هلال احمر در راستای رسیدگی به حوادث احتمالی به صورت شبانه روزی در پایگاه‌های امداد و نجات بصورت آماده باش کامل هستند.

میربهاء الدین از فعالیت یک فروند بالگرد در اجرای این طرح خبر داد و اظهارداشت: ۶۷ دستگاه خودرو شامل خودروی نجات، آمبولانس، وانت کمکدار نیز جهت اجرای طرح زمستانه در حوادث آماده به کارگیری است.

وی بیان کرد: هموطنان در صورت بروز حوادث می‌توانند با شماره ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 985880

مهمترین اخبار ایران و جهان: