نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 13:59

صنایع فرآوری گوجه‌فرنگی در استان بوشهر توسعه می‌یابد

بوشهر- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته صنایع فرآوری گوجه‌فرنگی در استان بوشهر توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی صبح یکشنبه در حاشیه افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های دهه فجر در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه کشاورزی است که متناسب با آن باید صنایع فرآوری و بسته‌بندی نیز افزایش یابد.

وی خرما و گوجه‌فرنگی خارج از فصل را از جمله ظرفیت‌های مهم استان عنوان کرد و ادامه داد: تولید رب گوجه‌فرنگی یکی از ظرفیت‌های مهم در استان است که شاهد توسعه این بخش در استان خواهیم بود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به افتتاح یک کارخانه تولید رب در جنوب استان بوشهر بیان کرد: این مجتمع سومین کارخانه تولید رب گوجه فرنگی استان بوشهر است که ظرفیت تولید چهار هزار و ۵۰۰ تن رب را دارد.

وی خاطرنشان کرد: این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع با سرمایه گذاری حدود ۶۰۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۵۰ نفر و غیر مستقیم هزار نفر در دیر شروع به کار کرده است.

صفوی با اشاره به صدور ۲۸ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۸۰ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال همراه با اشتغال بیش از ۸۵۰ نفر ادامه داد: بهره برداری واحدهای صنعتی استان بوشهر افزایش می‌یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1020036

مهمترین اخبار ایران و جهان: