نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 05:59

مقام ارشد نظامی روس: کارخانه‌های تجهیزات نظامی ما 24 ساعته فعالیت دارند

رئیس شرکت ساخت تجهیزات نظامی روسیه گفت که کارخانه‌های تولید تجهیزات نظامی در روسیه به ویژه در بخش ساخت تانک و هواپیما بیست و چهارساعته کار می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی چمزوف»، رئیس شرکت ساخت تجهیزات نظامی «روستک» روز دوشنبه گفت، کارخانه‌های تولید تجهیزات نظامی در روسیه حتی در تعطیلات سال نوی میلادی نیز بی‌وقفه کار کردند.

به گزارش روزنامه «مسکو تایمز»«سرگئی چمزوف» رئیس شرکت ساخت تجهیزات نظامی«روستک»  گفت: «کارخانه‌های روستک که در اجرای قراردادهای دولتی مشارکت دارند تقریباً شبانه ‌روز کار می‌کنند و کارکنان آن‌ها با از خود گذشتگی حجم کار را افزایش داده‌اند.»

«ولادیمرپوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در نشست نوامبر شورای ویژه این کشور به منظور تلاش برای افزایش تدارکات ارتش در طول جنگ با اوکراین، از صنعت دفاعی روسیه خواست تولید و کیفیت تجهیزات را افزایش دهد.

چمزوف افزود که کارخانه‌های روستک که به تولید ۲۴ ساعته روی آورده‌اند، شامل کارخانه‌هایی هستند که هواپیما و تانک می‌سازند.

از سویی دیگر، روسیه در تدارک برای برگزاری رزمایش نظامی مشترک در سال ۲۰۲۳ با کشورهای مختلف در اروپا، آسیا و آفریقا است. رسانه‌های روسیه خبر دادند که وزارت دفاع این کشور از برنامه ویژه ارتش روسیه برای برگزاری ۹ رزمایش‌ نظامی بین‌المللی مشترک با دیگر کشورها خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ه که به عنوان بخشی از همکاری نظامی بین‌المللی این کشور، در سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است که تمرینات مشترکی با یگان‌های نیروی زمینی نیروهای مسلح روسیه و ارتش‌های کشورهای خارجی انجام شود.

در تحولی دیگر، دبیرکل ناتو روز یکشنبه گفت، کشورهای غربی باید برای حمایت بلندمدت از اوکراین آماده باشند زیرا روسیه هیچ نشانه‌ای از تسلیم شدن نشان نمی‌دهد.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو به شبکه خبری  «بی‌بی‌سی» گفت که حمایت نظامی بقای اوکراین را به عنوان یک کشور مستقل تضمین  و روسیه را وادار می‌کند که برای پایان جنگ مذاکره کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 951436

مهمترین اخبار ایران و جهان: