نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 08:56

صادرات کالا از مرزهای کرمانشاه به ۲.۲ میلیارد دلار رسید

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات کرمانشاه گفت: صادرات کالا از مرزهای کرمانشاه در ۱۰ ماه گذشته به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید.

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی ۱۰ ماه گذشته میزان ۲ میلیارد و ۲۳۸ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۶۵۵ دلار کالا به وزن پنج میلیون و ۶۸۲ هزار و ۲۴۰ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

وی با اشاره به رشد میزان صادرات کالا در مقایسه با سال گذشته، افزود: از مجموع صادرات انجام شده در ۱۰ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش سه درصد و از حیث وزن رشد هفت درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف و… عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه است.

رحمانی پور به بیشترین سهم صادرات در مرزهای استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: از مجموع صاردات انجام شده گمرک پرویزخان با صادرات ۷۳۵ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۲۱۱ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۹۱۶ هزار و ۲۱۳ تن بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: گمرک خسروی و سومار به ترتیب با صادرات ۶۷۸ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۵۷۳ دلارکالا به وزن یک میلیون و ۷۳۹ هزار و ۲۱۴ تن و گمرک سومار نیز با صادرات ۴۱۴ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۸۴۶ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۳۵ هزار و ۳۲۱ تن در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با تاکید به میزان واردات انجام شده طی ۱۰ ماه گذشته، عنوان کرد: ۵۴ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۳۶۹ دلار کالا به وزن هفت هزار و ۴۷۱ تن از گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش پنج درصد و از حیث وزن ۶۲ درصد کاهش داشته است.

رحمانی پور در پایان به عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: آلیاژ آلومینیوم، پرایمری ریفرمر، قطعات دستگاه لیبل زن، انواع تجهیزات خط تولید، بلبربنگ، قالب شمش، فیلتر، کمپرسور و… عمده‌ترین کالاهای وارداتی بوده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1006736

مهمترین اخبار ایران و جهان: