نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 18:03

فضای مجازی در تربت‌حیدریه نیازمند ساماندهی است

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی تربت حیدریه با بیان اینکه فضای مجازی این شهر نیازمند ساماندهی است، گفت: این مهم با همت عمومی همه دستگاه‌ها محقق می‌شود تا فضای مجازی در این خطه دارای یک چارچوب و شاکله شناسنامه‌دار باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه سرهنگ محمد زاهدی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در محل دفتر امام جمعه تربت‌حیدریه برگزار شد، اظهارکرد: امروز فضای مجازی در همه حوزه ها کاربردی شده اما متاسفانه خیلی از ارگان ها و سازمان‌ها از قدرت این فضا غافل شدند و باعث شده معتمدین در این فضا در حوزه های مختلف روی اذهان مردم کار کنند.

وی گفت: در حوزه فرهنگی عمومی چنانچه بتوانیم باید کسانی که فعال و به نوعی لیدر در فضای مجازی هستند را با آموزش های مختلف در فضای مجازی ساماندهی کنیم. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش و مسئولیت سازی هیچ اقدامی انجام نمی‌شود، گفت: این فضا به‌گونه‌ای شده که در روابط والدین با فرزندان و خانواده‌ها تاثیر بسزایی دارد و چنانچه برای آن برنامه آموزشی نداشته‌ باشیم معاندین که دائم در حال برنامه‌ریزی هستند در این فضا اذهان را مدیریت می‌کنند. 

زاهدی تصریح کرد: در عین‌حال شورای فرهنگ عمومی شهرستان با مدیریت فرمانداری می‌تواند به این موضوع کمک کند که در این کارگروه یا شورا ادارات و سازمانها در حوزه‌های مختلف اعم از حوزه‌های آموزشی، تولید محتوا، رصد و سواد رسانه وظایف خود را بدانند و در جلساتی که با این موضوع برگزار می‌شود مطالبه‌گری کنند. 

رییس پلیس فتای نیروی انتظامی تربت حیدریه با بیان اینکه فضای مجازی این شهر نیازمند ساماندهی است گفت: این مهم با همت همه دستگاه ها محقق می‌شود تا فضای مجازی در این خطه دارای یک چارچوب و شاکله شناسنامه‌دار باشد. 

وی مهم ترین چالش را تولید محتوای قوی در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: این در حالی است که تولید محتوا نیازمند اعتبار و هزینه است اما در اصل هرچه در این حوزه هزینه کنیم در واقع سرمایه گذاری کردیم و مهم ترین سرمایه گذاری هم باید متوجه قشر جوان و نوجوان باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653680

مهمترین اخبار ایران و جهان: